Győri hármasugrás

Az Audi Hungariánál még a motorgyártásé a főszerep, ám hamarosan változhat a leosztás, mert újabb modellekre és további beruházásokra esélyes a magyarországi autóüzem.

A német autókonszern vezetése már korábban tervezte magyarországi tevékenységének bővítését: a motorgyár kapacitásának növelésével párhuzamosan gazdagabb lesz a termékskála is, és az elképzelések szerint a jelenlegi autó-össszeszerelésnél szélesebb lesz az Audi Hungaria járműipari tevékenysége is, ami újabb munkahelyeket jelenthet: jelenleg 5373-an dolgoznak Győrben.

A terület nagysága és a teljes vertikum kiépítésének lehetősége miatt újabb autómodellek Magyarországra telepítéséről dönt hamarosan az Audi AG. Lapunk információi szerint a huszonkettőről negyvenre bővülő Audi-programból több autó jöhet Győrbe. Erre egyébként a műszaki alapok is adottak: az elképzelések szerint a jelenleg futó TT sportkocsival azonos padlólemezre és hajtásláncra épülő típusok kerülnének magyarországi gyártásra, mert a sokféle vásárlói igényt kielégítő, viszonylag kisebb sorozatban készülő individualista modellek munkaigényesek, ezekben pedig már jelentős tapasztalatokra tett szert, és konszernen belül is jól bizonyított a győri gárda.

A tervek szerint többek között az új generációs A3-as nyitott változata, valamint az S3-as modell és a Q3-as jelzésű sportos terepjáró kerülhet győri szalagra. Utóbbit a héten mutatták be a Sanghaji Nemzetközi Autóshow-n, és a Cross Coupé jelzésű tanulmány várhatóan már nem sokban különbözik a sorozatgyártásra kerülő autótól. A 4,38 méter hosszú és 2,6 méteres tengelytávú Audi klasszikus hűtőrácsa dinamikus karosszériát díszít. A Quattro-technika - folyamatos négykerék-hajtás - mellett a 20 colos könnyűfém kerék, az S-tronic automata váltóhoz illő kettős tengelykapcsolós erőátviteli rendszer, a mágneses lengéscsillapítású futómű és a magas építés is a Cross Coupé sportos-terepes hatását fokozza.

Vélhetően nem lesz szériafelszerelés, ám műszakilag érdekes a Forma-1-ben már használt és háromszázezer kilométerig tökéletes kerámia féktárcsa és a műszerfali középkonzolba épített egyetlen színes monitor, mely prizmás rendszerének köszönhetően egyszerre kétfelé sugároz: a vezető a navigációt, az utas pedig filmet vagy tévét nézhet rajta.

Ahogy a TT Coupét és a Roadstert, valamint a legújabb A5-öst, úgy a Q3-as sportos terepjárót is győri gyártású motorok hajtják. A választékban egy új generációs dízel is szerepel, mely 204 lóerős teljesítményű és 400 newtonméteres forgatónyomatékú, mégis takarékos: átlagfogyasztása 5,9 liter száz kilométeren.

A második fél évben már termel a Volkswagen leányvállalatának győri telepe: az Autovision többek között hátsó hidat készít az Audi győri gyárában készülő TT-modellekhez, és beszállítója lesz az A3-asok nyitott változatának is.

Az Audi Hungaria idei terve több mint kétmillió motor, valamint ötvenezer sportkocsi, ám az eddigi eredmények ennél nagyobb számokat sejtetnek. Az első három hónapban 514 ezer benzines és dízelhajtómű, 15740 TT készült Győrben, ebből 10764 volt Coupé és 4976 Roadster, ami 2006 első negyedévéhez viszonyítva az autóüzem esetében (3107) ötszörös darabszámot jelent.

Jelenleg az anyacég németországi telepéről, a hatszáz kilométerre fekvő Ingolstadtból vasúton érkező fényezett karosszériákat Győrben végszerelik, a munkaigényes műveletek részeként itt építik be a szomszédos üzemben gyártott benzinmotorokat. Győrben 22 motorcsalád több mint 370 benzines és dízelmotor-változatát gyártják, és ezeket építik az Audik, a Volkswagenek, a Seatok, valamint a Skodák Kínában készülő modelljeibe is.

Gyõrben készül a Q3-as terepjáró motorja is
Gyõrben készül a Q3-as terepjáró motorja is
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.