Egérút a Dunán
A menetrend szerinti ingázó hajók idén a szokásosnál három nappal korábban, május elseje helyett már mától szállítanak utasokat a Boráros tér és a Római- fürdő között. Hagyó Miklós, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes és Antal Attila, a BKV vezérigazgatója egyetértett abban hogy a kishajóknak a főváros közösségi közlekedésében és a turizmusban is a jelenleginél jobban ki kell venni a részüket, ez lehet ugyanis a fővárosi közlekedés egérútja.
Ahhoz azonban, hogy a közlekedésnek ezt a módját komolyan lehessen venni, a BKV és a fővárosi pénzügyi lehetőségeit jóval meghaladó fejlesztésre van szükség, amit külső befektetőktől remélnek az illetékesek. A Duna partján fekvő kerületek - XI., XIII., XXII., XXIII. - többségében felértékelődtek a vízparti területek, egyre több lakó- és irodaház épül a folyó mellett, ezért a beruházóknak is érdekükben áll egy jól kidolgozott vízi közlekedési elképzelést támogatni - érvelt Hagyó Miklós. A menetrend szerinti kishajókkal azonban át kell lépni a főváros határait is, a nagyléptékű fejlesztési elképzelésnek a régiókra is ki kell terjedniük.
Ezt az idényt azonban a BKV még a jelenlegi flottával - kilenc hajóból négy menetrendszerűen, és egy szezonban közlekedik - és üzemeltetési konstrukcióban, a Sailor Kft.-vel együttműködve bonyolítja le. Lapunk azonban úgy tudja, fontolgatják az ágazat visszasorolását a cégbe, ám erről leghamarabb fél év múlva fognak tárgyalni.
A hajózási szolgáltatás néhány évvel ezelőtt mélypontra került, kihasználatlanság miatt csak hétvégén futottak ki a vízibuszok. Az elmúlt években azonban fokozatosan ismét növekedett a forgalom, ám a kihasználtság továbbra is nagymértékben az időjárástól függ. Tavaly összesen 35 ezren utaztak a BKV hajóival, a társaságnál azonban ebben a szezonban - mától szeptember 2-ig - legalább 50 ezer utasra számítanak. A felnőtteknek idén a teljes szakaszért 700, a 4-14 év közötti gyerekeknek pedig 350 forintot kell fizetniük.