Megszűnő buszjárat

Megkezdődött az utazási körülmények javítása a BKV-nál, a többlépcsősre tervezett zsúfoltságcsökkentő programnak azonban áldozatai is vannak. Például a Gloriett-busz, amelynek megszüntetése miatt egy pesterzsébeti bevásárlóközpont dolgozói nehezebben jutnak be a munkahelyükre. A kereskedelmi központ, és a BKV azonban közös járatot indít.


Egy-kétezer ember munkába járását veszélyezteti májustól a Gloriett-busz tervezett megszüntetése - panaszolta egy olvasónk, aki egy pesterzsébeti bevásárlóközpontban dolgozik, amelyet korábban érintett a járat. Jövő szerdától azonban a Gloriett hajnali utasai csak nehézkesen, többszöri átszállással jutnak be a munkahelyükre - legalábbis az utasok így tudják.
A változás május 2-ától várható, és az indokolja, hogy a Gloriett lakótelep és a Határ úti metróállomás között, a Nagykőrösi úton átvezető vonalon legtöbbször csaknem üresen ingáztak a járművek - tudtuk meg Somodi Lászlótól, a BKV vezérigazgató-helyettesétől. A döntést azonban nem önállóan, hanem a kerületi és a Fővárosi Önkormányzat illetékeseivel is egyeztetve hozta meg a szolgáltató. A Gloriett vonalán felszabaduló buszokat az ugyancsak a környéken, de a forgalmasabb útvonalon közlekedő 194-esre irányítja át a cég, így ott sűrűbben követik majd egymást a járművek. Nem maradnak azonban busz nélkül az említett bevásárlóközpont dolgozói sem, a létesítmény tulajdonosa és a BKV éppen miattuk megállapodott: hajnali negyed hatkor és fél hatkor is indul járat az áruházhoz. A vásárlókat nyolc óra után félóránként, a délutáni csúcsidőszakban pedig húszpercenként szállítják a járművek Határ úttól az Üllői út - Havanna lakótelep - Méta utca vonalon. A járatok a Határ út irányába a Gloriett lakótelepet is érintik. Ezt a tulajdonos rendelte a BKV-tól, kifejezetten erre az időszakra. Arra is van azonban lehetőség, hogy módosítsanak a közlekedés rendjén, például többlet járatokat indítson a BKV, ám ezt - piaci megállapodásról lévén szó -, a megrendelőnek kell kezdeményeznie - szögezte le Somodi.
Mint arról korábban beszámoltunk, jövő szerdától azonban a 194-es mellett több BKV-járaton is enyhülhet a zsúfoltság, az erre szóló programot - sűrítést, útvonal hosszabbítást, stb. - a szolgáltatás idei részleteit tartalmazó Paraméterkönyvben még februárban hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottsága. Kedvező változás várható a 6-os, a 86-os, a Keresztúr-busz, a 20-as, a 23-as, a gyors 23-as, a 37-es és a gyors 3-as vonalán. (N. H. E.)
keretes

Eközben a XV. kerületi önkormányzat megerősítette a Palota-busz üzemeltetésére hat évvel ezelőtt kötött szerződését a BKV-val. A járat útvonalát is megváltoztatták némileg, a buszok közkívánatra ezentúl megállnak a kerületi Nyugdíjas háznál is. A módosításért 300 ezer forint pluszköltséget, összesen csaknem 28 millió forintot fizet a megrendelő. Változik a menetidő is, a korábbi 40 helyett 50 percre módosul a két végállomás közötti szakasz megtétele.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.