Dugóhúzóban a brüsszeli repülőjegyárak
A SkyEurope megjelenése azonban kedvező hatással lehet, hiszen a cég a Malévhoz hasonlóan a központi repülőtérre jár.
Több ezer főből áll immár a belgiumi - elsősorban brüsszeli - magyar kolónia, s közöttük sok százan heti vagy legalábbis havi ingázónak számítanak. A rendszeresen, egy-két napos tárgyalásokra kiérkező magyarországi tisztviselőkkel együtt ez a közösség alkotja a Budapest- Brüsszel repülőjáratok törzsközönségét. Ekkora társaságra pedig már érdemes üzletet alapozni. Igaz, az unió parlamentjében helyet foglaló 24 magyar képviselő önmagában aligha töltene meg egy brüsszeli járatot, mégis érdemes számon tartani őket is. A heti több mint 1000 eurós utazásiköltség-átalányt ugyanis csak akkor számolhatják el, ha be tudnak mutatni legalább egy, a nevükre kiállított beszállókártyát. És mivel a költségátalányból fel nem használt összeg a képviselőknél maradhat, így mindenki abban érdekelt, hogy utazzon is - akár fapadossal is, ha egyszer az a legolcsóbb.
A légitársaság kiválasztásánál az ár mellett a menetrend is fontos: egyes napokon hatféle járatból lehet választani. A Malév pénteken délután fél hatkor és este fél kilenckor indít járatot, a SkyEurope kora délután fél háromkor száll fel, a Wizz Air pedig este háromnegyed tízkor. A lapunknak nyilatkozó uniós tisztviselők ugyan örültek a SkyEurope piacra lépésének, ám a fél hármas indulási időt kissé korainak tartották.
Légitársaság |
Brüsszel-Budapest |
Budapest-Brüsszel |
Malév |
63 475 |
54 000 |
SkyEurope |
53 705 |
54 196 |
Wizz Air |
35 393 |
26 400 |
SN Brussels |
80 473 |
22 100 |
* Indulás május 25-én, érkezés 28-án; az árak forintban értendők
A Malév árai általában a legborsosabbak, így járatait általában azok veszik igénybe, akik nem maguk fizetik a jegyet. "Saját zsebre" - a nekik járó átalánydíjból megtakarítva - repülnek viszont például az EP-képviselők, így látni őket a Brussels Airlines néven feltűnő, fapadosba áthajló belga társaság járatain is. Ugyanígy maguk fizetik az utat az EP-, NATO- és európai bizottsági alkalmazottak, valamint általában a diplomaták. Sokaknak a SkyEurope azért nem felel meg, mert csak munkaidőben repül. A WizzAir esetében az a fő kellemetlenség, hogy a fővárostól távol eső repteret használja. Az ingázók, illetve az EU-intézmények munkarendje miatt a péntek- vasárnapi utak a legdrágábbak.