New York követi a londoni példát és dugódíjat vezetne be

A londoni példa alapján a New York-i városvezetés is autóbehajtási díj bevezetését tervezi a 8 milliós metropolisz belvárosában napról-napra kialakuló közlekedési káosz felszámolására.

Michael Bloomberg polgármester javaslata szerint a centrumba tartó autósoknak napi 6 dolláros (mintegy ezer forintos) díjat kellene fizetniük reggel 6 és este 6 óra között. A taxisok és a város közepén átvezető autópályák használói felmentést kapnának.

A javaslat egy 127 pontból álló terv része, aminek célja, hogy 2030-ig 30 százalékkal csökkenjen a városban az üvegházhatású gázkibocsátás, New York legyen Amerika leginkább környezetbarát települése.

Bloomberg egyelőre három éves próbaidőre javasolja bevezetni a díjat, a bevételeket a tömegközlekedés fejlesztésére fordítaná. Az intézkedés hatására a polgármesteri hivatal megbízásából készült hatástanulmány szerint 12 százalékkal csökkenne a forgalom Manhattanben, ahol most csúcsidőben rendszeresek a dugók és a metróhálózat is túlterhelt. Szakértők szerint a következő 20 évben 1 millió fővel nő New York lakossága, így várhatóan csak tovább fokozódik a közlekedési káosz.

Londonban 2003-ban vetettek ki behajtási díjat a belvárosba igyekvő autósokra, és ennek következtében 15-20 százalékkal csökkent a forgalom. A dugódíjat idén februárban az autósok hangos tiltakozása ellenére 8-ról 12 fontra (2900 forintról 4300-ra) emelték, továbbá csaknem kétszeresére bővítették a védett övezet nagyságát.

(MTI)

Délutáni forgalom New York 42. utcájában
Délutáni forgalom New York 42. utcájában
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.