Másokra mutogat az IL Ferro
Testőrök gyűrűjében jelentette be pénteken Körmendi Ákos, az IL Ferro ügyvezető igazgatója, hogy rágalmazásért bűnvádi feljelentést tesz ismeretlen tettesek ellen, akik szerinte a cége ellen folyó "rágalomhadjárat mögött" állnak. Továbbá azt ígérte: június elejétől számíthatnak ügyfeleik az elmaradt reklámdíjakra.
Körmendi Ákos szerint a jelenlegi helyzet kialakulásáért a reklámozó partnerek késedelmes fizetése, illetve "az autóreklám-piacon kívül rekedt konkurenseik" rágalmai a felelősek - ám egyik esetben sem közölt neveket. Megerősítette: június elejétől hozzávetőlegesen háromszázmillió forint körüli összeget kell folyósítani az ügyfeleknek. Ezt szerinte kizárólag az addig befolyó reklámdíjakból fogják fedezni, azonban azt ígérte: ha ezek a pénzek nem folynak be a céghez, akkor is ki fogják fizetni az ügyfeleiket. Arra a kérdésre, hogy honnan kapnak a hátralévő idő alatt ekkora mennyiségű reklámmegrendelést, illetve ezek híján a hárommillió forint törzstőkéjű cég miféle önerőből folyósítja a kifizetéseket, az ügyvezető csak annyit említett, hogy már "vannak aláírás előtt álló szerződéseink". Hogy ez pontosan milyen megrendelőket takar, arról a huszonéves ügyvezető üzleti titokra hivatkozva nem mondott semmit.
Lapunk felvetésére Körmendi Ákos elismerte: ügyfeleikkel kötött szerződéseik a későbbiekben is lehetőséget adnak az IL Ferrónak arra, hogy adott esetben újabb három hónapos fizetéshalasztást jelentsen be. Ezt a cég nevében a sajtótájékoztató lebonyolításában segédkező Virág Márton újságíró azzal kommentálta, hogy ehhez semmi érdeke nem fűződik a cégnek, mivel meg akarja őrizni az ügyfeleinek a cégbe vetett bizalmát. Ám Virág Márton szerint az már egy más helyzetet eredményez, ha ez a bizalom megrendül, és esetleg egyetlen, a pénzéhez most hozzá nem jutó ügyfelük is felszámolást indít a társasággal szemben. Virág azt mondta: reményeik szerint erre nem kerül sor, ám hogy ebben a helyzetben mit tenne a cég, az majd akkor fog eldőlni.
Körmendi Ákos szintén üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, mennyiért vette meg az Il Ferrót Laskay Róberttől és Varga Mátyástól, az előző tulajdonosoktól. A cégeladás miértjéről is csak annyit közölt, hogy "fantáziát látott az IL Ferróban". Azonban - mint elmondta - csak a cég átvétele után vált számára világossá, hogy "bizonyos írásos szerződések hiányoznak", és a hirdetőkkel egyes esetekben csak szóban köttetett megállapodások vannak. Igaz, ennek némileg ellentmond, hogy Körmendi Ákos szerint ő már a cégeladás előtt "átfogó pénzügyi és szakmai ellenőrzésbe fogott".
A 2004-ben eredetileg vaskereskedelemmel foglalkozó IL Ferro Kft. 2005-ös tulajdonosváltása óta foglalkozik autóreklámmal - a társaság tulajdonképpen ingyengépjárművet ígért ügyfeleinek. A cég - ahogy a hozzá hasonló szisztémában működő HírAutó Kft. is - azt ígérte, ígéri ügyfeleinek: az autó elején és oldalán elhelyezett reklámmatricák fejében havonta 40-50 ezer forintos reklámdíjat fizet, ami megegyezhet egy új autó havi törlesztőrészletével. A társaságok azt hirdetik: rajtuk keresztül önerő nélkül lehet autót vásárolni. 2006 nyarán az IL Ferro ügyfeleinek száma gyors növekedésnek indult, és év végére 7-8 ezres lett. Túl azon, hogy a reklámszakma már korábban is vitatta, hogy az IL Ferró-s autók oldalán megjelenő hirdetésekből ilyen mennyiségű reklámbevétel folyna be, az is feltűnő volt, hogy az elvileg sikeres cég vezetői, Laskay Róbert és Varga Mátyás, 2007 elején hirtelen eladták a céget Körmendi Ákosnak. Az új vezetésű cég vezetőváltásra és ezzel kapcsolatos pénzügyi átszervezésre hivatkozva márciusban egy hónappal eltolta a kifizetéseket. Azonban az ügyfelek a március végi szemlék után sem láttak pénzt a számlájukon, április közepén a cég "szerződésben biztosított" jogaira hivatkozva három hónapos fizetéshalasztást jelentett be.
Három társaság - egy eset?
Közleményben tudatta a romániai SC IL Ferro Srl.: semmilyen pénzügyi vagy más személyes kapcsolat nincs közte és a magyar IL Ferro Kft. között. A román nyelvű közlemény szerint ők csupán "névhasználati jogot" kértek a magyar kft.-től, hogy az "ügyfeleik könnyebben beazonosíthassák a szolgáltatást - és ez nagy hiba volt, teszik hozzá, így
Úgy tudjuk: a jelenlegi, az