Vásárhely: a háttérben Várhegyi Attila
Hódmezővásárhely városmarketingjét Várhegyi Attila cége intézi - derült ki a Magyar Rádió egy tegnapi anyagából. Így a Fidesz volt pártigazgatójának része volt a város polgármesterének sajtókampányában, amelyben az "egészségügyi reform első áldozatának" nyilvánított egy mentőautóban meghalt mindszenti férfit.
A Presztízs Média Kft., Várhegyi Attila cége a tíz hónapra szóló média-tanácsadói megbízásért 27 millió forintot kap. A rádióriport szerint a cég az önkormányzat arculatának kialakítása mellett a városvezetés napi kommunikációját is segíti.
A mostani szerződés előzményeként több eseti megbízást is kaptak az önkormányzattól, így például a kommunista diktatúra áldozatainak emléket állító, tavaly megnyílt Emlékpont Múzeum többmilliós országos kampányát is ők végezhették. Havranek Ferenc, a helyi MSZP-frakció tagja azt mondta a rádió riporterének, Joó Hajnalkának, hogy az Emlékpont nem működik, egyetlen ember sem látogatja. A biztonsági őrök kint ülnek a kávézóban és napoznak, közben 32 embert fizetnek, köztük hat történészt nem akármekkora pénzért - állítja a képviselő.
A Magyar Rádió információi szerint a volt pártigazgató üzlettársa a reklámügynökségben Ungár Anna, az Emlékpont szakmai irányításában is szerepet játszó Terror Háza főigazgatójának, Schmidt Máriának lánya. A megbízásról megkérdezték Várhegyi Attilát is, aki elmondta: már Rapcsák András polgármestersége idején is jó viszonyt ápolt a vásárhelyiekkel, ezt azóta sem szakította meg.
A volt pártigazgató a hódmezővásárhelyin kívül több fideszes önkormányzattól is kap, illetve kapott korábban megbízásokat. Azt azonban visszautasította, hogy ezek révén a Fidesz pártkasszájába forgatná vissza a milliókat. A politikával - mint mondta - évekkel ezelőtt szakított, a vállalkozás a sajátja, a párthoz nincs köze.
A fideszes vezetésű Nógrád megyei közgyűlés is Várhegyi cégét bízta meg. Ez a szerződés azonban a lapunknak nyilatkozó Becsó Zsolt, fideszes közgyűlési elnök szerint nem valamiféle háttéralkuban, hanem a közgyűlés nyilvános döntésével született. Becsó elismerte, hogy szocialista ellenzéke támadta azért, mert a megye marketing-stratégiájának elkészítésére megbízást adtak. Hozzátette: a marketing hiányát korábban megsínylette Nógrád. Szerinte már az előző, a szocialisták által vezetett ciklusban is szükség lett volna erre. Arra a kérdésre, hogy mennyit fizetnek a Várhegyi Attila nevével fémjelzett cégnek, a közgyűlési elnök azt felelte: a piaci árak alatt, bruttó két és fél millió forintért vállalták a munkát.