Peronzár a HÉV-en is

Hétfőtől a HÉV vonalak bejáratainál, a fővároson kívüli szakaszokon is kérik a jegyeket a BKV- ellenőrök. A szigorított felügyeletet alig több mint egy hónappal ezelőtt vezette be a szolgáltató, azóta naponta átlagosan 7-8 millió forinttal több a menetdíjbevétele.


Hadat  üzent a BKV a bliccelőknek, akik évente tízmilliárd forint bevételtől fosztják meg a társaságot. Mint ismert, a cég élén január óta új vezetés van, a vezérigazgató, Antal Attila a legfontosabb feladatok közé sorolta a jegy nélküliek kiszorítását a szolgáltatásból. A Népszabadságnak korábban azt nyilatkozta, nem baj, ha a szigorítás miatt kevesebben utaznak a tömegközlekedési járműveken, legalább a fizetősöknek kényelmesebb körülményeket, színvonalsabb szolgáltatást biztosítanak. A fővárosban ugyanis még jelenleg is húsznál több olyan járat van, amely általában zsúfoltan közlekedik.

A szigorú jegyellenőrzést március 7-én kezdte a cég, a karszalagosok lezárták a metró lejáratokat, s csak azok juthattak le a szerelvényekhez, akiknek érvényes jegyük volt. A blokád nem egyszeri akció volt, a kapuzárat  azóta is folyamatosan fenntartja, sőt egyre több helyen alkalmazza a BKV. Az intézkedés eredményeként naponta 7-8 millió forinttal nőtt a tömegközlekedési cég bevétele.

A HÉV vonalakon azonban eddig "csak" a szokásos ellenőrzés volt, hétfőtől azonban mindhárom vonalon - Gödöllői, Ráckevei, Szentendrei - blokkolják a peronokat a karszalagosok. Egyelőre csak reggel 6 és 9 óra között kell a jegyeket a bejáratnál felmutatni, a cél azonban az, hogy az utasokat minden vonalon és minden időben fizetésre szoktassák. A szerelvényeken azonban továbbra is dolgoznak a kalauzok, akik az érvényes jegy, vagy bérlet nélkül utazókat pótdíjazzák.

Tapasztalatok szerint az érvényes jeggyel utazók többsége nem veszi zaklatásnak az ellenőrök kérését, aki viszont jegy nélkül érkezik a megállóba, az a peronzárat látva egyenesen a pénztárhoz megy. Úgy tudjuk, eddig ezért nem, vagy alig volt a BKV-sok és az utasok között ezért nézeteltérés, igaz, a karszalagosok modora is sokat finomult.

A BKV az elmúlt hetekben száz új ellenőrt vett fel, közülük ötvenet biztonsági őrökből képzett át. Keresik azonban annak a lehetőségét is, hogy hatósági jogkörrel ruházzák fel a karszalagosokat. Addig viszont, amíg erre nem születik megoldás, szabadidős rendőrök portyáznak az ellenőrökkel, hogy közbeléphessenek, ha intézkedni kell. Ez utóbbira nem elsősorban a bliccelők miatt van szükség, hanem az ellenőrök testi védelme érdekében, akiket hetente bántalmaznak valamilyen módon az utasok.

A szentendrei HÉV vonalán
A szentendrei HÉV vonalán
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.