Még várnak a fizetésre az IL Ferro ügyfelei

Tovább vagdossa a centimétert az IL Ferro több ezer ügyfele, akik már több mint egy hónapja nem láttak semmit az autómatricáik után járó reklámdíjakból. A cég ügyfélszolgálatain bizonytalan válaszokat kaptunk, a legtöbb helyen úgy tudják: a pesti központ a jövő héten elkezdi folyósítani a pénzeket.

- Megértjük a problémáját, egyelőre nem tudunk mit mondani - közlik szinkronban egymás után több vidéki IL Ferro-ügyfélszolgálaton. - Mi csak regisztráljuk az adatokat, azt már felküldtük a pesti központba. Ma is hívtuk őket, és azt mondták: folyamatban van az adatok összesítése, és utána fognak folyósítani. - Amikor rákérdünk, hogy pontosan mikor, csak találgatnak. "A jövő héten. Talán. Ha minden jól megy. Előbb a pestiek, utána a vidékiek. Vagy fordítva." Az egyik helyen nagy sóhaj kíséretében hozzáteszik: egész nap égnek a vonalak.

Az ügyfelek türelmetlensége némileg érthető: az IL Ferro azt ígéri, hogy a kocsira ragasztott reklámmatricáért cserébe az újdonsült tulajdonosoknak negyvenezer forintig átvállalják a lízingbe vásárolt autók törlesztőrészleteit. Míg új ügyfeleket jelenleg is fogadnak, az IL Ferro honlapján február elején egy közleményben tudatták, hogy a társaságban lezajlott vezetőváltást követő pénzügyi átszervezés miatt csúszni fognak a kifizetések. A reklámautók szemléjét csak március végén bonyolítják le, illetve a továbbiakban kizárólag banki átutalással folyósítják az ügyfeleknek a reklámdíjakat - ami a cégnek további "igazolt" haladékot jelent.

A lízingszerződés törlesztőrészletei azonban közben ketyegnek, és az újdonsült autótulajdonosok a finanszírozó pénzintézetek felé nem hivatkozhatnak az IL Ferro késedelmére. A hitelintézeteknek egyébként a hitelszerződés-elbírálásnál sem feltétlenül kötelező figyelembe venniük, hogy a jövendő adósok autóreklámból kívánják törleszteni a részleteket. (Az más kérdés, hogy információink szerint az ügyben érintett pénzintézetek ügyintézői tisztában voltak vele, hogy "ilferrós" ügyfélről van szó.)

A cég körüli bizonytalanság nagyjából februárban kezdődött, amikor a korábban hosszú távú üzleti elképzeléseket - például a hazai piacon monopolhelyzet elérését - célul kitűző cégtulajdonosok, Laposa Róbert és Varga Mátyás, hirtelen megváltak a közben többezres ügyfélszámúra duzzadt cégtől. (Az megint más kérdés, hogy a monopolhelyzet eléréséhez vélhetőleg a Gazdasági Versenyhivatalnak is meglenne a maga véleménye.)

Információink szerint a cég ezernél több fővárosi ügyfele már ekkor sem kapta kézhez az esedékes reklámdíjat. Majd ezt követte mind a nyolcezer ügyfél márciusi részleteinek befagyasztása. Ahogy korábban, úgy most sem tudtunk kapcsolatba lépni Körmendi Ákossal, az újdonsült cégvezetővel. Helyette a cég jogtanácsosa, a cégtulajdonos testvére, Körmendi Csaba közölte: nem kívánja kommentálni azokat a fizetési határidővel kapcsolatos változatos válaszokat, amelyeket a cég ügyfélszolgálatain kaptunk.

Felmatricázott autó egy fõvárosi utcán
Felmatricázott autó egy fõvárosi utcán
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.