Nem lezárták, megfelezték

"A Kálvin téri és a Fővám téri állomások építése néhány hete megkezdődött. A legnagyobb változásokra azonban csak most kerül sor: április 5-től, közel két évre lezárják a Kálvin teret, majd május végétől egy időre az alsó rakpartot is." - írja Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, azon a szórólapon, amelyet diákok osztogatnak az autósoknak a Kálvin téren.

Elnevezték a fúrópajzsot, meg is áldották, sőt el is indították, a fővárosban közlekedők szempontjából a metróépítés mégis csak csütörtökön hajnalban kezdődött el, amikor lezárták a Kálvin teret. "A 4-es metró pedig Európa egyik legmodernebb metróvonala lesz" - írja ugyancsak Hagyó, aki rögtön felteszi a kérdést: "Mit fog ez jelenteni?" Az autósok már nem is olvassák végig a szórólapban megjelent levelet, mert a választ pontosan tudják. Ha egy koccanástól, egy vízcsőtöréstől, egyszerű útfelbontástól órákra megbénul a főváros forgalma, akkor, na, vajon mi lesz abból, ha lezárják a főváros egyik legforgalmasabb terét, és használhatatlanná válik egy híd?

Ezzel szemben csütörtök délelőtt a Kálvin téren teljes volt a nyugalom, az autók haladtak, első lámpaváltásra átjutottak a kereszteződésen. Illetve lámpaváltás helyett igazi rendőrök karjelzéseit kellett figyelni. Nem volt se káosz, se őrület, de még egy kicsike dugó sem. Elsősorban azért, mert nem is zárták le a teret. Inkább csak félbevágták az Üllői út, Kecskeméti utca tengelyen. A híd felé eső részt ugyan lezárták, de a múzeum felé zavartalan volt a forgalom. Az Üllői út felől lehetett menni egyenesen és jobbra, a múzeum felől meg jobbra, balra. Vagyis azért anynyira nem kellett megijedni.

Fél tizenegy tájban az út kellős közepén, egy járdaszigeten legalább egytucatnyi arany vállapos rendőr és makulátlan öltönyös beruházó tanácskozott lázasan. Valószínűleg azt vitatták, hogy mikor és mennyi rendőr pótolja a piros, sárga és zöld fényeket, merre engedjék az autósokat, esetleg hogyan szervezzék át a csarnok mögötti és melletti utcák forgalmát. Amikor pedig egyikük a Ráday utca felé mutogatott, az emberben az az érzés támadt, hogy forgalomtechnikailag a pokolba kívánják a sétálóutcát, ami most nagyon jól jönne elterelgetésre.

A viszonylagos nyugalom másik oka azonban bizonyára az, hogy a pesti autós tudatába már beépültek az évek óta gyakorolt túlélési technikák. Például, amikor olyasmiről értesül, hogy a Kálvin térnek annyi, akkor már eleve alternatív útvonalak után kezd kutatni fantáziájában és a várostérképeken. Aztán beül az autóba. Lesz, ami lesz.

Délelõtt nem volt se káosz, se õrület, de még egy kicsi dugó sem
Délelõtt nem volt se káosz, se õrület, de még egy kicsi dugó sem
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.