Még egy szervezetet alakítottak közlekedésfejlesztésre
A fórum kiemelt feladatának tekinti a közösségi közlekedési rendszerek fejlesztésének összehangolását, az elővárosi közlekedés fejlesztését, a MÁV hálózatának bevonását a budapesti közösségi közlekedésbe. A célok között szerepel a Budapesti Közlekedési Szövetség fejlesztése, a P+R parkolók kialakítása, a parkolási rendszer fejlesztése. Foglalkozni kívánnak a közös tarifarendszer kialakításával, a jegyrendszer korszerűsítésével, a kerékpáros közlekedés fejlesztésével is. A fórum figyelmet fordít a közösségi közlekedésben az akadálymentesség és az esélyegyenlőség megvalósítására, a menetrendrendszer és az utasok tájékoztatásának javítására, valamint a környezettudatosság fejlesztésére is.
A program több intermodális (a különböző közlekedési módok közötti átváltást biztosító) közlekedési csomópont kialakítását, fejlesztését is tartalmazza. Így például az Etele téri és a kőbánya-kispesti vasúti megálló környezetének és átszállókapcsolatának kiépítését, korszerűsítését.
A fórum ötletgazdája, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a nagyobb közlekedési átszálló-csomópontokban, az agglomerációban, a külső városrészekben arra törekszenek majd, hogy többen vegyék igénybe a közösségi közlekedést. Ezt elősegítheti, ha ezeken az intermodális csomópontokban sok autó részére biztosítanak P+R rendszerű parkolási lehetőséget - véli a főpolgármester-helyettes.
A fórum célkitűzései egyébként jórészt megegyeznek az évek óta csekély hatékonysággal működő Közlekedési Szövetség feladataival.