Bízik a lapjaiban a Ringier

A zürichi székhelyű Ringier tavalyi árbevétele 1337,5 millió svájci frank (810,6 millió euró) volt, ez 6,5 százalékos növekedésnek felel meg - hangzott el tagnap azon a sajtótájékoztatón, amelyen a kiadóvállalat 2006-os eredményét értékelték.

Különösen jól teljesített a kelet-közép-európai szekció. A kiadó új orgánumokat indított, növelte a törzslapok piaci részesedését. A cseh, a szlovák, a magyar, a román, a szerb és az ukrán lappiacot magába foglaló régió növekedése 15 százalékos volt, ez a Ringier-csoport eredményének 32 százalékát adja. Mindezt Martin Werfeli, a cégcsoport svájci elnök-vezérigazgatója a bulvárlappiac területén elért sikereknek tudta be. - Május és szeptember között öt napilapot indítottunk - mondta Werfeli. - Svájcban, Európában és Ázsiában további 27 új lapot adtunk ki. A kelet-közép-európai erős konkurenciaverseny miatt többet költöttünk marketingre; többek között ez is oka, hogy az árbevétel-arányos nyereség a 2005-ös 5,3 százalékról tavaly 5,1 százalékra csökkent.

A Ringier 12 országban 130 napilapot és magazint ad ki, 20 állandó tévéműsort gyárt, 50 weblapot és 11 nyomdát üzemeltet. A női lapok, a nyomtatott sajtó és az online üzletágban is aktív szerepet játszó társaságnak világszerte 6887 alkalmazottja van. Tavaly a vállalati összlétszám az új lapok indításának köszönhetően 6,9 százalékkal nőtt - ez alól csak Magyarország volt a kivétel.

Papp Béla, a Ringier Magyarország ügyvezető igazgatója "izgalmasnak" nevezte a 22 milliárd forintos, tízszázalékos hazai árbevétel-növekedést eredményező 2006-os esztendőt. Kiemelte a hot! című, új bulvármagazin, a Tina, illetve a Blikk Nők előretörését és azt, hogy a Népszabadság 300 százalékos növekedést ért el a könyvkiadásban. Papp arról is beszámolt, hogy a Ringier nyolcszázalékos hirdetési piaci részesedését befolyásolta, hogy a szeptemberi-októberi események elbizonytalanították a hirdetőket. Végül kérdésekre válaszolva elmondta: elkezdődött a Nemzeti Sport arculatváltása, a Blikk az idei évben imázskampánnyal áll elő, s kialakítják a Népszabadság márkaerősítő stratégiáját. Papp Béla beszélt lapunk vasárnapi kiadásának előkészületeiről is, ennek pontos időpontját a piaci paraméterek feltérképezése után jelentik be. Az ügyvezető ígéretet tett arra, hogy hamarosan megoldódnak az új lapterjesztéssel kapcsolatos problémák, illetve, hogy a Ringier Magyarország és a Népszabadság Zrt. közös ingatlanba való költöztetése egyelőre nem szerepel a tervek között. Papp Béla azt is elmondta: a Népszabadság Zrt. és a Ringier Kiadói Kft. tartósan elkötelezett abban, hogy két külön szervezetet működtessen, ugyanakkor a beszerzéseknél és a hirdetési piacon kihasználja a szinergiákat.

- Az ember csodálja az új médiát - jegyezte meg köszöntőjében Michael Ringier, a nemzetközi cégcsoport svájci tulajdonosa -, de a valóságot nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az Egyesült Államok lakosságának eddig csupán három százaléka töltött le filmet az internetről, Németországban két százalék blogol, Európa 90 százaléka analóg tévéműsorokat néz. Bizonyára eljön az új világ, de lassan. A napilapnak továbbra is komoly előnye van az internettel szemben. Azok, akik többre kíváncsiak, mint amit a tévében látnak és az interneten találnak, továbbra sem nélkülözhetik az újságokat. Lehet, hogy csökken a példányszámuk, még az is elképzelhető, hogy a hirdetési árbevétel nem lesz elég ahhoz, hogy drága szerkesztőségeket tartsunk fenn, de nyomtatott újságra jó ideig szükség lesz. Az ingyenes lapokkal azért is próbálkozunk, hogy rászoktassuk a fiatalokat az olvasásra. Meggyőződésem, hogy aki 16-18 évesen újságot olvas, ezt fogja tenni negyvenévesen is.

Ringier-lapok

Magyarország

A Ringier 67 százalékos tulajdonosa a Népszabadság Zrt.-nek. További magyarországi kiadványai: Blikk, Blikk Nők, Blikk Romantika, Bravo, Bravo Girl, Buci Maci, hot!, Im, Im Style, Nemzeti Sport, Tina, Tina Extra, Vasárnapi Blikk.

Külföld

A legnagyobb példányszámú lapok: Csehország: Blesk Magazin, Kína: CAAC Inflight Magazin, Németország: Cicero, Románia: Libertatea, Svájc: TV Täglich, Szerbia: Blic Zena, Szlovákia: Novy Cas Vikend, Ukrajna: Blik, Vietnam: Thoi Trang Tre.

Martin Werfeli, (balról a második a tolmács) Michael Ringier és Papp Béla
Martin Werfeli, (balról a második a tolmács) Michael Ringier és Papp Béla
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.