Ringier: tízszázalékos bevételnövekedés Magyarországon

Tavaly hat és fél százalékkal - 1,256-ról 1,337 milliárd svájci frankra - nőtt a Ringier-csoport bevétele; Magyarországon az előző évi eredmény tizedével nőve, mintegy 22 milliárd forintra emelkedett ez a mutató  - hangzott el a svájci médiaóriás eredményeit ismertető pénteki budapesti sajtótájékoztatón, ahol szóltak arról is: a Közép-Kelet-Európában 15 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett  el a társaság.

Martin Werfeli, a csoport elnök-vezérigazgatója arról beszélt, 2006 májusa és szeptembere között Svájcban két, Romániában, Szerbiában és - új piacként - Ukrajnában egy-egy napilapot indítottak, emellett 22 új terméket hoztak ki, ötöt pedig vásároltak, miközben egyetlen eladásuk vagy bezárásuk sem volt.

Mint mondta, a Ringier eredménye 700 ezer svájci frankkal, 67,8 millióra emelkedett, miközben ennek árbevételaránya 0,2 százalékkal, 5,1-re mérséklődött; ebben nem szerepel a beruházásokra fordított  88,7 millió frank.

A tájékoztatás szerint 11-ről 13 milliárdra nőtt a magyarországi Ringier-cég forgalma, a kétharmadrészben a csoport tulajdonában lévő Népszabadság Zrt.-é eközben negyedmilliárddal, 6,82 milliárdra mérséklődött, az Euromédia bevételei pedig 1,73-ról 2,05 milliárdra emelkedtek.

Papp Béla, a Ringier Kiadói Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hirdetési bevételeik három százalékkal emelkedtek tavaly, amit azzal magyarázott, hogy a szeptemberi, októberi zavargások elbizonytalanították potenciális ügyfeleiket. "Elégedetlenek vagyunk" - mondta online bevételeik növekedésének mértékéről, hozzátéve, "szeretnénk sokkal többet fejleszteni ezen a piacon".

Szavai szerint szervezeti és szemléletbeli váltással szeretnék Magyarországon is megvalósítani a "konvergált újságírást", azaz közelíteni egymáshoz termékeik nyomtatott és online változatát.

A Népszabadság Zrt.-re és a Ringier Kiadói Kft.-re utalva megjegyezte, "tartósan elkötelezettek" abban, hogy két külön szervezetet működtessenek, noha a beszerzéseknél vagy a hirdetési piacon kihasználják a szinergiákat - jegyezte meg a több ágon közvetett többségi Ringier-tulajdonban lévő Népszabadság kapcsán Papp Béla. A Ringier napilap-divízióvezetői posztját - amelyről Kovács Tibor január elsejei hatállyal távozott a Népszabadság Zrt. elnök-vezérigazgatói székébe - heteken belül szeretnék betölteni, ám egy jelöltjük a megállapodás előtt lépett vissza. "Nagyon sok emberrel vagyunk tárgyalásban" - jellemezte a helyzetet Papp.

Közlése szerint a vasárnapi Népszabadság, amelynek piacra dobásáról először tavaly nyáron jelentek meg sajtóinformációk, "tervezési folyamatban van", jelenleg a piacot mérik fel. A nyár elejére készül el az átfogó stratégia, amelynek alapján a tulajdonosok dönthetnek a kérdésben. "Egyértelműen gondolkodunk erről" - mondta az ügyvezető igazgató a vasárnapi Népszabadság piacra dobására utalva.

Hosszabb távon elképzelhetőnek tartja a Ringier-csoport, hogy Magyarországon is ingyenes napilapot indítson, ám konkrét terveik erre jelenleg  nincsenek - derült ki a Martin Werfeli, a cégcsoport elnök-vezérigazgatója által az MTI érdeklődésére pénteken elmondottakból. Minden lehetőséget vizsgálnak, de "máig semmi nem dőlt el" - mondta, hozzátéve,"ha erre lehetőség kínálkozik, és az idő is megérett rá", Magyarországon is el tudják képzelni a piacra lépést egy ilyen termékkel. Michael Ringier, a cégcsoport tulajdonosa megjegyezte, prágai grátiszlapjuk indítása előtt gondolkoztak, hogy a cseh vagy a magyar fővárosban hozzanak ki egy ilyen újságot, végül azért döntöttek az első lehetőség mellett, mert ott gyengébbnek ítélték a konkurenciát.

(forrás: MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.