Eltérítik a 2-es villamost

Megdöbbentően rövidlátó és káros döntésnek tartja a VEKE szervezet, hogy a 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt az illetékesek a 2-es villamos leállítása mellett döntöttek. Ennek köszönhetően éppen a legforgalmasabb szakaszon, a Boráros tér és a Március 15. tér közötti gey évig nem járnak a szuerelvények, a kimaradó megállókat buszokkal lehet megközelíteni. A pesti rakpart ütőerét jelentő villamosvonalat így csak két átszállással lehet végigutazni. Ráadásul az építési munkák által érintett területen a pótlóbuszok a kerülőutak, munkagépek és a torlódások miatt csak igen lassan tudnak majd haladni.

Noha a finanszírozás és a koncepció még mindig homályos, a 4-es metró építése folytatódik, immár a Fővám téren is. Megdöbbentően rövidlátó és káros döntés, hogy a 2-es villamos forgalmának ideiglenes vágányokon történő fenntartása helyett a villamosforgalom leállítása mellett döntöttek, a hosszú vajúdás után publikált metróbiztosi jelentés szerint - írja közleményében a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Ennek köszönhetően legalább egy évig a Boráros tér és a Március 15. tér közötti legforgalmasabb belvárosi szakaszán nem fog közlekedni a villamos, a kimaradó szakaszt buszokkal pótolják. A pesti rakpart ütőerét jelentő villamosvonalat így csak két átszállással lehet végigutazni és ezt csak súlyosbítja, hogy az építési munkák által érintett területen a pótlóbuszok a kerülőutak, munkagépek és a torlódások miatt csak igen lassan tudnak majd haladni.

A döntést azzal indokolják, hogy így biztosítható a projekt költséghatékonysága. Miközben a beruházás költségei gátlástalan módon növekednek, és a projekt várható összköltsége már az eredetileg tervezett szint közel kétszerese – 500 milliárd forint –, elfogadhatatlan egy néhány tízmillió forintos tételre hivatkozva megbéníják a Belváros déli részét.

Ez a teljes beruházás költségének tízezred része - szögezték le a civil szakértők. A budapestiek érdeke tehát nem számít, de eközben a munkáját eddig sem megfelelően végző projektiroda személyi jellegű ráfordításainak mértéke mintegy kétszeresére növekedett (létszámbővüléssel együtt), és a munkaszervezés hiányosságai többmilliárdnyi pluszköltséget jelentettek - vélik a VEKÉ-nél. A rövidlátó döntés különösen érdekes annak fényében, hogy éppen azon a téren történik mindez, ahol a kerület követeléseire hamisan hivatkozva több milliárd forintot pazarolnak el a villamos teljesen felesleges új aluljárójára.

A VEKE kéri a városvezetést és a Fővárosi Közgyűlést, hogy vizsgálja felül a metróbiztos jelentésében szereplő rövidlátó döntést és határozzanak a 2-es villamos forgalmának fenntartásáról a Fővám téri építkezés idejére.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.