Tomboló tévés nosztalgia
Zsolt Péter médiaszociológus szerint könnyebb nosztalgiázni akkor, amikor valamilyen technikai rögzítők segítségével feleleveníthetjük a múltat, másfelől pedig ha úgy érezzük, személyes kötődésünk van a témához. A modern kor szerves része a nosztalgiázás, a fogyasztói társadalom és a modern tömegkommunikációs eszközök előtti korokban inkább a tradíció volt a lényeg, nem a nosztalgia. A tradíció kötelez, a nosztalgia könnyed szenvedély - állítja a szociológus. Zsolt Péter szerint a nosztalgia valakiben akkor kezd el működni, ha arra gondol, annak idején mennyire jól mentek a dolgok, ehhez képest viszont most nem mennek jól. Mint mondja, ha valakinek az aktuális világképével minden rendben van, kevesebb eséllyel jön létre a nosztalgikus visszatekintés. A nosztalgia fiatalokat megérintő formája a retro életérzés: ma az igazán "trendi", aki retrobuliba jár, ahol a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas évek zenéje szól, ugyanennek a korszaknak a ruháit viseli. Népszerű az Önök kérték, sokan nézik a Csináljuk a fesztivált! című programot. E műsorok által az MTV azt sugallja, hogy kultúrát, értéket közvetít Hofi Géza produkcióinak, a régi színházi közvetítések részleteinek bemutatásával.
A kereskedelmi csatornák közönsége kevésbé fogékony az efféle programokra. Leginkább az RTL Klubon futó XXI. század hasonul ehhez az igényhez.