Kisebb CeBIT?
2006 végén még 11 millió eurós nyereséget terveztek a CeBIT szervezői, a legfrissebb előrejelzések már hatmillió eurós veszteségről szólnak. A bevételcsökkenés legfőbb oka, hogy olyan húzónevek hiányoznak majd a kínálatból, mint a Motorola, a Philips és a Lenovo (ez kevesebb bérleti díjat és egyben kevesebb látogatót is jelent). Csak áttételes, de annál erősebb hatás, hogy egyre nagyobbra nő az immár Barcelonába átköltözött 3GSM - a mobiltelefon-iparág év eleji szakvására -, márpedig az infokommunikációs szektorban jelenleg a mobiltelefon az egyik legfőbb húzóágazat. Néhány gyártó (például a Samsung) ott lesz ugyan a CeBIT-en, de az igazán fontos újdonságokat - nemcsak a telefonok, hanem például a hordozható zene- és médialejátszók területén is - már Barcelonában láthatták az érdeklődők, ami szintén nem tesz jót a hannoveri bemutató vonzerejének.
A mobilszolgáltatók viszont sosem látott arzenállal lesznek jelen a német városban, ami leginkább annak a jele, hogy beindult, és immár a számítógép-használók számára is egyre fontosabb a mobilhálózatokon keresztül igénybe vehető internetszolgáltatás. A vásár másik fő attrakciója várhatóan az RFID (rádiófrekvenciás azonosítás) lesz, a már hagyományosan erősnek számító szórakoztatóelektronika, illetve az új kedvenc navigáció mellett.
A még el sem kezdődött mustra eddigi legnagyobb meglepetése az Apple bejelentése: az almás komputercég tízéves szünet után újra ott lesz a CeBIT mezőnyében.