Elcsábított nők az üzletekben
A nők számára a vásárlás többet jelent a szükséges termékek beszerzésénél - állapította meg a GfK Hungária Piackutató Intézet nőnapra időzített kutatásában. A nők mindössze 16 százaléka vásárol úgy, hogy csak leemel a polcról valamit, és már megy is tovább, ellenben minden harmadik hölgy szívesen időzik az üzletekben és szeret kirakatokat nézegetni csak úgy. A 40-49 éves korosztályba tartozó nőkre jellemző leginkább, hogy tüzetesen átnézik a kereskedelmi láncok szórólapjait, és hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak megfelelő üzletben vásárolhassanak. A nők 70 százaléka mindig megnézi, hogy mit hol érdemes beszerezni, a férfiaknak csupán 57 százaléka készül fel a vásárlásra ennyire tudatosan - vagyis a nőknek elvben jobban megéri hirdetni is. Az is igaz viszont, hogy a hölgyek hajlamosabbak olyan dolgokat is megvenni, amit nem terveztek előre, jellemzően inkább a fiatalabbak csábulnak el ilyen módon.
A kifejezetten nőknek szánt termékek ma már a kereskedelem valamennyi ágában megjelentek - nem csupán a kozmetikai vagy ruhaipar alapoz a hölgyekre. Az élelmiszerboltok italospolcain az úgynevezett nőies italok, vagyis az édes likőrök, pezsgők és egyéb kontyalávalók, a dohányboltokban a vékony szálú cigaretták jelzik, hogy érdemes a különleges igényeket figyelembe venniük a gyártóknak is. Például a csomagolásnak kell eltérőnek lennie: azt, hogy ez a nők választásában mennyire fontos, mutatja, hogy a női cigik doboza nemcsak szebb - lilás, virágos vagy más romantikus díszű és mindenekelőtt trendi -, hanem még arra is ügyelnek, hogy a picinyke doboz beleférjen egy női estélyi táskába is.
Móricz Éva reklámpszichológus, egyetemi oktató szerint a termékfejlesztők és a gyártók képesek bármit nőiesíteni,
A műszaki cikket forgalmazó üzletláncok bőségesen árulnak női termékeket. Az Electro World áruházaiban forgalmazott termékek körülbelül egyötöde minősíthető tipikusan női terméknek, bár nehéz éles határt húzni, hiszen a műszaki cikkeknél sok esetben a funkcionalitás elsőbbséget élvez a dizájnnal szemben, még a hölgyek körében is. Persze főként a kisháztartási osztályon található meg a legtöbb, elsősorban hölgyek számára gyártott termék. Telekommunikációs osztályukon sok olyan mobiltelefont tartanak viszont, amelyekkel elsősorban a női vásárlóközönséget célozták meg. Ilyenek általában a rózsaszín készülékek és a kiegészítők. A számítástechnika osztályon is elég széles az olyan kiegészítők listája, amit kifejezetten hölgyeknek szoktak ajánlani, mint például a színes, egészen kicsi egeret vagy a plüss webkamerát. Mint Mayer Szilvia, az Electro World marketingese összefoglalja: a női vásárlók számára nagyon fontos szempont a könnyű kezelhetőség, és a termék használhatósága, vagyis létjogosultsága a háztartásban.
A Media Markt koncepciómenedzsere, Szánthó Balázs szerint a gyártók egyre több olyan készüléket dobnak piacra, amelyek kifejezetten a női ízléshez és igényekhez igazodnak. Ilyen például a színes és az átlagosnál jóval könnyebb, akár kígyóbőrre emlékeztető műbőr bevonattal ellátott notebook. Egyre többféle női notebooktáska is van az üzletekben, a rózsaszín, a világoskék, a piros vagy éppen a drapp alapon piros és fekete kockás modell iránt például nagy a kereslet. A mobiltelefonok között is több van, amely kifejezetten hölgyeknek készül: a rózsaszín, virágmintás, strasszköves vagy tükrös telefon és az új sztár, a tűsarkú cipőt vagy retikült formázó telefondísz.