Címoldalas cikk a Wizzairről a Wall Street Journalban

Elismerő hangú cikket közölt a Wizzair légitársaság működéséről, s az azt létrehozó Váradi Józsefről az egyik legtekintélyesebb amerikai lap, a The Wall Street Journal európai kiadása (WSJE) szerdai számában.

A terjedelmes, s az újság címoldalán kezdődő írás megállapítja, hogy a 2003-ban alapított Wizzair ma már az egyik vezetője azon alacsony költségű légitársaságoknak, amelyek lengyelek, magyarok és más nemzetiségűek tömegeit szállítják Nyugat-Európába. "A 2004-es EU-bővülés óta majdnem egymillió kelet-európai ment Nagy-Britanniába, Írországba, Svédországba, Németországba és más államokba. S mindez segített abban, hogy Kelet-Európa a világ egyik leggyorsabban növekvő légipiacává váljon" - olvasható az amerikai lapban.

"Tudtuk, hogy mihelyt a határok megnyílnak, az emberek utazni fognak" - idézi a lap Váradi szavait. S hozzáteszi: a magyar üzletember jól érezte meg az EU-csatlakozás által megnyíló lehetőséget. Hiszen például a lengyelek már a szocialista rendszerben is nagy utazók voltak, akik kis Fiat 126-os kocsijukba bezsúfolódva elindultak, hogy otthonuktól távol keressenek munkát. "A kihívás az volt, hogy olyan légitársaságot hozzanak létre, amely elég olcsó jegyárakkal dolgozik ahhoz, hogy rivalizálhasson a busszal, az addig legnépszerűbb hosszútávú utazási módszerrel a régióban" - olvasható az újságban. 

A WSJE beszámol Váradi karrierjéről, a Wizzair létrehozásának folyamatáról, s a cég növekedéséről, így például arról, hogy 2006 első felében az utaslétszámot tekintve immár a második legnagyobb volt a lengyel piacon működő légitársaságok között, a LOT után. Ugyanakkor az egész folyamatot tágabb keretek közé helyezve az  amerikai lap emlékeztet, hogy a nemzetközi légiközlekedésben van egy új tendencia, mégpedig az, hogy egyre több ember dolgozik hazájától távol. Így azután a repülős cégek immár nem csak az üzletemberekre, meg a turistákra koncentrálnak, hanem a külföldön dolgozók, s a hozzájuk látogatók "piacából" is szeretnének minél nagyobb szeletet kihasítani maguknak. Annál is inkább, mert ez ígéretes piac: az üzletemberek ugyanis hiába vesznek drága jegyeket , nincsenek elég sokan, a turizmus pedig idényjellegű, s ráadásul a vakációzók gyakran egyre új és új célállomásokat keresnek, ami nehezíti a légitársaságok járattervezését.

(MTI)


Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.