Kivonják a T-Com márkát a forgalomból

Jókora nadrágszíjszorítással és a márkanevek változatásával tenné versenyképesebbé a német Telekomot a cég nemrég kinevezett elnöke, Rene Obermann. A távközlési óriás ötvenezer dolgozóját egy új szolgáltatási cégbe (T-Service) szervezné ki.

A munkájuk ugyan megmaradna, de a jövőben a Telekom-dolgozóknál szokásos heti 34,5 óra helyett 38 órát kellene dolgozniuk, és állítólag ezt is kevesebb pénzért. Erre a verseny és a riválisok szorítják rá a céget - indokolta a terveket Obermann. A részvényesek is elégedetlenek: a Telekom tavalyi nyeresége az előző évi 5,6 milliárd euróról 3,2 milliárdra apadt.

Riadót fújtak a szakszervezetek is. Úgy vélik, Obermann manipulálja a számokat, legalább tízezerrel több dolgozót érint majd a fizetéscsökkenés, és ráadásul várhatóan heti 40 órát kell dolgozniuk. Ha nem sikerül kedvezőbb feltételekről megegyezni a cégvezetéssel, akkor a sztrájktól sem riadnak vissza.

A cég jövőbeli stratégiája - ami arra szolgálna, hogy a náluk jóval olcsóbb konkurensekkel próbálják felvenni a versenyt - egyelőre nem körvonalazódik. Az azonban szinte biztosra vehető, hogy a népszerűtlenné vált T-Com márkát kivonják a forgalomból, a jövőben minden, ami a lakáshoz kötődik (vezetékes telefon, internet), az úgynevezett T-Home, a mobilszektor a T-Mobile elnevezés alá tartozik majd. Obermann - bár korábban minden "fapados" csomagot ellenzett - tegnap már arról beszélt, hogy szükség lenne egy a fiatal és költségérzékeny felhasználókat megcélzó új márkára (lehetőleg a jelképes T betű nélkül), minthogy a Telekom név ebben a körben cseppet sem cseng jól.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.