A befizetéseket még fogadja az Il Ferro

Több ezer autós hiába vár pénzt a kocsireklámcégtől - írtuk lapunk keddi számában. A havi reklámdíjak kifizetését ugyan csak március végére ígéri, de az új jelentkezők befizetéseit még minden további nélkül elfogadja az Il Ferro autóreklám-cég. Az új cégvezetés nyugtatgatja az ügyfeleket: azt ígéri, hogy mindenkit ki tud fizetni, csak várjanak.

– Arról nem kezeskedhetem, hogy hat évig is meglesz a cég, – humorizált az Il Ferro egyik vidéki irodájának a munkatársa megnyugtatóan mély baritonján – de szerintem nem lesz semmi baj.

Míg a cég weblapján feltüntetett fővárosi irodái kedden gyakorlatilag elérhetetlenek voltak, a vidéki kirendeltségeikben arról tájékoztattak minket, hogy továbbra is fogadják az új ügyfeleket.

Arra a kérdésre, hogy miért csak március végén tudnak fizetni legközelebb a rendszerükbe belépett, és az autójára reklámot ragasztó ügyfeleknek, legtöbb helyen a cég weblapján olvasható közlemény szövegét idézték: azaz a tulajdonosváltás és az abból adódó átszervezés miatt csúsznak a márciusi kifizetések.

– És ez elég nagy probléma - tették hozzá az egyik vidéki ügyfélszolgálaton. Különösen annak az információink szerint legalább ezer, zömében fővárosi ügyfélnek, akiknek már a februári részletet sem kapták meg. (Ami talán indokolja a pesti irodák elérhetetlenségét.) A vidéki Il Ferro-irodákban azt mondták: a februári csúszás oka is végső soron a tulajdonosváltás volt. A volt tulajoktól – Laposa Róberttől és a Varga Mátyástól – “az eladás után csak tizenkét nappal jutott hozzá az új tulaj a számlához, és az azon tárolt összeghez” – hangzott a szerintük a fővárosi központból jött, “hivatalos” magyarázat.

A nemrégiben feltűnő gyorsasággal gazdát cserélt cég új tulajdonosát, Körmendi Ákost nem sikerült elérnünk, helyette testvére, Körmendi Csaba, aki egyben az Il Ferro jogásza, válaszolt a kérdéseinkre – részben. Azt ugyanis konkrétan tőle sem tudtuk meg, hogy a cég pontosan miből fogja fizetni a hétezer ügyfelének a havi több százmillióra rúgó reklámdíjakat. Az Il Ferro autókon látható hirdetők között eddig egyetlen “nagy névvel” sem találkoztunk, olyannal, aki rendszeresen, ilyen mennyiségű autósreklámot rendelne pénzért – és nem barterbe.

A cég a használt autóra reklámszerződést kötőktől kiugróan magas – két éves szerződésre száznyolcvanezer, ötéves esetén háromszázharmincezer forintos – regisztrációs díjat kér. Az új belépőktől (és vélhetőleg az autókereskedőktől kapott jutalékból) beszedett pénzből jó pár autó havi reklámdíja is kitelt. Az általunk megkeresett ügyfelek többsége szerint a cég eddig – ha nem is katonás pontossággal – minden hónapban átutalta a kérdéses, harminc-ötvenezer közötti összeget.

A cég körüli komolyabb aggodalmakat a februári, majd a most bejelentett fizetési késedelem mellett a néhány hete kurtán-furcsán hirtelen lezajlott tulajdonosváltás váltotta ki. Pontosabban a tulajok távozása, ami annál furcsább, mivel a vélhetőleg igen sok új belépőt produkáló 2006-os év után váltak meg olyan gyorsasággal a cégtől, hogy arról több helyen a vidéki kirendeltségekben dolgozók is csak a sajtóból értesültek.

Az Il Ferro sikere egyébként a vidéki csalókat is “megihlette”, értesülésünk szerint a januárban körözést adott ki ismeretlen személy ellen, aki “az egyik legismertebb autóreklámozással foglalkozó kft.” mobil üzletkötőjének adva ki magát reklámszerződéseket kötött az ügyfelekkel. Sőt, nyugtát is adott az átvett összegről. A csaló ugyanis egyszerűen letöltötte a cég az interneten található szerződésmintákat, és azt alakította át némileg. Bár a miskolci rendőrkapitányság közleményében nem szerepel az Il Ferro név, de az ott megadott vidéki telephelyek ugyanott vannak, ahol az Il Ferróé. Egyelőre nem kaptunk értesítést a miskolci rendőrkapitányságtól arról, hogy elfogták volna a vélelmezett csalót.

Korábbi beszámolónk az autóreklámcégről itt olvasható

Márciusban nem fizet a matrica
Márciusban nem fizet a matrica
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.