MLSZ: nem hosszabbít szerződést az adidas

Az adidas Budapest Kft. a cég nemzetközi központjával történt egyeztetést követően úgy határozott, hogy nem kíván élni szerződés adta jogával, és nem tesz ajánlatot a közte, valamint a Magyar Labdarúgó Szövetség között december 31-én lejárt együttműködési szerződés meghosszabbítására.

Az MLSZ közleményében úgy reagált: "A magyar labdarúgás egészének érdekeit szem előtt tartva egy nagyságrendekkel jobb ajánlatot tevő világmárka lesz a jövőbeni partner, a hosszú távú együttműködés hivatalos bejelentésére március közepén kerül sor."

A döntés következtében a sportszergyártó és az MLSZ - egy rövid megszakítástól eltekintve - közel négy évtizedes együttműködése ért a végéhez.

A távirati irodához eljuttatott pénteki adidas-közlemény ugyanakkor kiemeli: a megszűnő megállapodás ellenére az adidas továbbra is jelentős figyelmet szentel a magyar futballnak azáltal, hogy a már fennálló együttműködéseken (DVSC-TEVA, FC Sopron, Győri ETO FC) túl további klubokkal és kiemelkedő tehetségű hazai játékosokkal kíván csapat szintű és egyéni szerződéseket kötni.

Kisteleki István, az MLSZ elnöke a szervezet honlapján közzétett közleményében leszögezte: a magyar labdarúgás köszönettel tartozik az adidasnak a mindkét fél számára hasznos kapcsolatért, ugyanakkor meglepetésének is hangot adott, mert amikor a szerződés meghosszabbítása szóba került, az adidas hátrált meg a rivális lényegesen jobb ajánlatával szemben.

"Az a világmárka, amely a következő években - az eddiginél összehasonlíthatatlanul kedvezőbb kondíciókkal - felszereléssel látja majd el a magyar válogatottakat, egész üzletpolitikájával a magyar labdarúgást segíti majd. A márka nem egyszerűen az eddig megszokott partneri, hanem kifejezetten üzleti alapon is működő kapcsolat kialakítására törekszik az MLSZ-szel. Ennek eredményeképpen nem csupán az élsport, hanem az utánpótlás és az amatőrök többtízezres tábora is élvezi majd az ebből származó előnyöket.

Amikor néhány hónappal ezelőtt először szóba került, ki legyen ezen a fontos területen az MLSZ partnere, a szövetség természetesen az adidasnak is felajánlotta a további együttműködés lehetőségét. Ám amikor képbe került egy versenytárs, az adidas az utolsó pillanatban visszalépett, az előre egyeztetett prezentáción már csak az új cég jelent meg. A szövetség elnöksége mindkét lehetőséget messzemenően mérlegelte, s végül nem volt kérdéses, hogy az adidas eredeti ajánlatának pontosan dupláját kínáló riválist választotta." - áll az állásfoglalásban.

A közlemény szerint a szerződő felek a jelenleg még tartó utolsó egyeztetések után - de mindenképpen a március 24-én sorra kerülő, Montenegró elleni válogatott találkozó előtt - nemzetközi sajtótájékoztatón ismertetik terveiket, s az együttműködés részleteit. (MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.