És mégis mozog a nyomtatott sajtó
A kimutatás szerint a napilapcímek száma először a sajtó történetében, meghaladta a tízezer darabot. 2001 óta ez 13 százalékos növekedés. A napi példányszámeladás több mint 450 millió, az ingyenes napilapok forgalma pedig az elmúlt öt évben megduplázódott.
Timothy Balding, a párizsi székhelyű WAN (Újságok Világszövetsége) vezetője "csendes forradalomról" beszél, és úgy látja, hogy ez az adatsor ellentmond annak az okoskodásnak, hogy a nyomtatott sajtó csillaga leáldozóban van. Inkább azt jelzi, hogy nemcsak a digitális médiumok, hanem az újságok is fejlődnek, új közönségrétegeket céloznak meg és érnek el.
Az újságok ma egy 180 milliárd dolláros iparágat képviselnek, több hirdetési bevétellel, mint a rádió, a kültéri reklámok, a mozimagazinok és az internet együttvéve.