Ford fiesta

Eufória a Fordnál: a ralicsapat fennállása óta először fordult elő, hogy kisajátította a dobogót. Marcus Grönholmot és Mikko Hirvonent mindenki a pódiumra várta, abban azonban senki sem reménykedett, hogy fölfér oda Henning Solberg is. Ha már Solberg, akkor az öcs, Petter, elvégre ő a nagyobb név, nem mellesleg világbajnok, ám a vb-futamrendezésben ezúttal debütáló norvégok számára tökéletesen mindegy volt a keresztnév, a lényeg, hogy egy honfitársuk is fölülről integessen. És lám, a kérés meghallgatásra talált.

De mi történt Sebastien Loebbel? Nos, a háromszoros világbajnok francia a szombati 4. futamban vesztette el a reményét a Norvég-rali megnyerésére, az aznapi ötödik, összességében a 13. után pedig már arra sem volt esélye, hogy pontot szerezzen, azaz az első nyolc között végezzen. A lillehammeri olimpiai síugrósánc katlanjában - és környékén - öszszeverődött tömegnek fogalma sem lehetett arról, mi történt Loebbel; a nép csak annyit tapasztalt, hogy nem jön. Már réges-régen ott kellett volna lennie, de csak nem volt ott. Aztán érkezett a hír, hogy hófalnak vágódott, és miután az ilyen helyzetekben még tapasztalatlan norvég közönségtől lassan érkezett a segítség, nyolc percet veszített, vagyis a futamgyőzelemre keresztet vethetett. A következő etapon a megütött futómű miatt nem siethetett, és a hirtelenjében összeszedett tizenhét perces hátrány egyúttal azt jelentette, hogy az első nyolcból is kiszorul.

A kérdés ezek után már csak az volt: a Grönholm előtt húsz másodperccel vezető Hirvonen utasítást kap-e arra, hogy a záró napon engedje maga elé a világbajnoki címre esélyesebbnek tartott társát. Fogadások is köttettek, mondván, a sportszerűséget felülírja a csapatérdek, a morál az ilyen esetekben másodlagos, a lényeg, hogy az év végén a Ford egyéniben és csapatban is az első legyen. A dilemmát a szombat esti vacsorán az egyik illetékes elé tártuk, aki fennen bizonygatta, hogy központi ukáz márpedig nem lesz, a jelszó: győzzön a jobb! Hittük is meg nem is, de az az igazság, hogy inkább nem.

Ehhez képest az előnyből megmaradt 9,5 másodperc, azaz Hirvonen pályafutása második futamgyőzelmét ünnepelhette. Ezzel az összetettben az "ezüstös" pozícióba jött fel; nyolc ponttal gazdagodott, és vezet Grönholm, Loeb csupán a harmadik. A Citroën még egy csapást is kénytelen volt elviselni: a csapatok versenyében egyetlen pontot sem könyvelhetett el, szemben a Ford tizennyolcával. Ezek után természetesen az utóbbi vezet; ez, persze, csak részeredmény, tizenhárom futam még hátra van...

Norvég-rali: 1. Hirvonen (finn, Ford), 2. Grönholm (finn, Ford), 3. Henning Solberg (norvég, Ford), 4. Petter Solberg (norvég, Subaru), 5. Latvala (finn, Ford), 6. Galli (olasz, Citroën). A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Grönholm 24 pont, 2. Hirvonen 20, 3. Sebastien Loeb (francia, Citroën) 18. Konstruktőrök: 1. Ford 44, 2. Citroën 28, 3. Stobart-Ford 16.

Hirvonen a navigátorával: nagy durranás
Hirvonen a navigátorával: nagy durranás
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.