A Duna TV felszálló ágon
"Mi vagyunk a vezető televízió mindenhol a határon túli magyarság körében" - mondta sajtótájékoztatóján Cselényi László, a Duna TV elnöke a GfK Hungária felmérésére hivatkozva. A "Duna - A nemzet televíziója" feliratú molinó előtt ülve Cselényi kiemelte: belföldön biztosan hét, bizonyos becslések szerint "kilenc százalék körül jár" nézettségük, határon túl pedig "vannak olyan régiók, ahol utcahosszal vezetnek".
Adataik szerint naponta hosszabb-rövidebb ideig mintegy kétmillióan kapcsolnak adásukra Magyarországon, s míg 1998-ban e téren körülbelül kétszázezer nézővel verte őket a "legfőbb vetélytárs", a Magyar Televízió 2-es csatornája, addig mára megváltozott a helyzet.
Több forrásra hivatkozva megjegyezte, száz határon túli néző közül huszonegy említette az RTL Klubot "kedvenc csatornájaként", a Duna Televízió azonban nem egészen egy százalékkal maradt el e versenyben, de Autonómia nevű második adójukkal együtt már övék a vezetés.
Mint mondta, az elemzést több forrás, így az AGB-Nielsen, a GfK Hungária, a transindex.ro és "kolozsvári egyetemisták" adatgyűjtései alapján készítették el.
Később a Magyar Televízió vitatta a Duna TV adatait, utóbbi azonban közleményben jelezte: megalapozott felmérésékre támaszkodva, hiteles számokkal állt a közvélemény elé.