Bíbor eső Miamiban
A Medvék kezdtek jobban; mit jobban, tökéletesen! A Csődörök kezdőrúgását elkapó Devin Hester 92 yardos szlalommal azonnal a gólvonal mögé vitte a labdát. A Chicago második, egyben utolsó touchdownja is még az első negyedben esett. Ezután viszont, amikor passzolni kellett, Grossman keze rendre megremegett. Egyszer elejtette a vizes labdát, két hosszú átadását pedig a Colts védői fogták el, az egyikkel a negyedik negyedben be is futottak a gólvonal mögé. A másik oldalon Manning hatékonyan használta ki az Indianapolis támadósorának sokoldalúságát, nem erőltette a bravúros hosszú passzokat, bár dobott olyat is, nehogy túl könynyen kiismerhető legyen. A Manning családban három irányítójátékos van: a papa, Archie a New Orleansban játszott, míg Peyton öccse, Eli a New York Giants kulcsembere. A dinasztia első Super Bowl-győzelméhez rögtön a döntő legjobb játékosa cím is párosult.
A húszfokos meleg ellenére a zuhatag és a szél rányomta bélyegét a játékra, sok volt a csúszkálás és az eladott labda. A Colts ezúttal másodszor nyert, az első alkalommal, 1971-ben még Baltimore volt a csapat székhelye. Az immár indianapolisi klub edzője, Tony Dungy - aki az eső után a győztesnek szertartásosan kijáró üdítőital-zuhatagot is megkapta - addigi Colt-sapkáját lecserélte egy "Bajnok" feliratúra, majd a félpályánál megölelte vetélytársát, egyben védencét és legjobb barátját, Lovie Smith-t. Előttük még egyetlen fekete edző sem vezette csapatát a Super Bowlig, és a csendes szavú, mélyen vallásos Dungy a meccs utáni sajtótájékoztatón is azzal kezdte, menynyire büszke - Smith-re.
A felmérések szerint az amerikaiak jelentős része nem is a meccsért, hanem a külön erre az alkalomra készített humoros reklámokért nézi a döntőt. Arról is volt szavazás, melyik sikerült a legjobban. A győztes egy biztosító hirdetése lett, amely a popsztár Britney Spears rapénekesként mérsékelten sikeres exférjét, Kevin Federline-t szerepeltette, amint egy gyorsbüfé minimálbéren foglalkoztatott alkalmazottjaként hírnévről és pénzről ábrándozik. (Az üzenet: köss biztosítást, mert a szerencse forgandó.) A 30 másodperc több mint félmilliárd forintba került, ám nagyon megérte, hiszen a klippel legkevesebb 1500 újságcikk foglalkozott.
Meg még ez is.