Borisz Abramovics kezébe kerül a Malév

Borisz Ambramovics orosz légügyi befektetőé lehet a Malév – ez következik a kormány tegnapi döntéséből. Egyelőre a privatizáció furcsa technikáját hagyták jóvá: a vevő nem kap meg mindent: egyes repülők, néhány egyéb vagyonelem az államnál marad.



Februárban lezárulhat a Malév privatizációja – jelentette be Veres János pénzügyminiszter. A Malév privatizációját megelőzően egy új, állami cégbe rakják át a nemzeti légitársaság államilag garantált hitellel vásárolt vagyonelemeit – közölte tegnap a kormányülést követően Veres János pénzügyminiszter. Hozzátette: a tervek szerint a majdan magánkézbe kerülő Malév ezeket visszabérelné. Veres azt mondta:– és ugyan nem mondta ki, de ezzel szinte biztossá vált: Borisz Ambramovics érdekekörébe kerül a nemzeti légitársaság.

A sokat látott Malév-privatizáció újabb fordulata információink szerint azért következett be, mert a vevő nem tudja átvállalni teljes egészében az állami hitelgaranciákat. (Ezeket akkor kell lehívni, ha a Malév a hitelt nem tudná visszafizetni.) Arról még folynak az egyeztetések, hogy a Malév-vevő ennek mekkora részére tudna biztosítékokat nyújtani. Mindazonáltal az állam ezzel a lépéssel legalábbis milliárdos nagyságrendben továbbra is garantálni kívánja a Malév korábban felvett hiteleit. Egyes szakértők szerint ez felvethet bizonyos kérdéseket az EU-ban, amely ennek esetleges lehívását később akár valamiféle bújtatott állami támogatásként is értelmezhetné. Az ezt kidolgozó szakértők szerint viszont a konstrukció védhető. Arról nem is beszélve, hogy az ÁPV-nél úgy vélik: ha most nem adják el egy stabilnak ígérkező vevőnek a Malévet, akkor az végleg tönkremehet.

További részletek a csütörtöki Népszabadságban.

Borisz Abramovics 1960-ban született Krasznojarszkban, huszonhárom évesen kezdett el dolgozni a helyi repülõtéren mérnökként. Ikertestvérével 1995-ben alakították meg a Sibaviatrans Airlinest; 1995-ben a csõd elõtt álló KrasAir vezérigazgatójának nev
Borisz Abramovics 1960-ban született Krasznojarszkban, huszonhárom évesen kezdett el dolgozni a helyi repülõtéren mérnökként. Ikertestvérével 1995-ben alakították meg a Sibaviatrans Airlinest; 1995-ben a csõd elõtt álló KrasAir vezérigazgatójának nev
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.