Hosszabb fogas, körvillamos, promenád
A pálya felújítása és az új kocsik beszerzése együtt 8-10 milliárd forintba kerülne, és néhány éven belül megvalósítható volna. A városrész tulajdonképpen a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik korábbi tanulmányában foglaltakat szívlelte meg. Mint korábban beszámoltunk, a VEKE már 2003 óta kongatja a vészharangot a szebb napokat látott fogaskerekű felújításáért, nagyjából egy évvel ezelőtti tanulmányukban már felvetették a vonal meghosszabbítását és rekonstrukcióját.
A költségeket a kerület egyébként az úgynevezett svájci alapból fedezné, és a fővárossal, valamint a BKV-val közösen valósítani meg a beruházást. A megbeszélés eredményeként a városháza ígéretet tett arra, hogy megvizsgálják, miként valósítható meg a fejlesztés.
Hagyó és Pokorni egyeztetésén felvetődött a Hegyvidék azon kérése is - amit ugyancsak javasolt korábban a VEKE -, hogy kössék össze a 6-os és a 61-es villamost, amely körjáratként közlekedhetne a pesti és budai Nagykörúton.
A XII. kerület azt is szeretné elérni, hogy a Márvány utca sétálóutca legyen, a Böszörményi út pedig a Ráday utcához hasonló promenád, ahová csak a tömegközlekedési eszközök hajthatnak be. A kerület hamarosan egyeztet erről a BKV vezetésével.