Kiválasztották az M7-es Letenye-országhatár szakasz építőjét
A megbízás magában foglalja a 2-szer 2 sávos autópálya, egy előre gyártott vasbeton tartóval épülő háromnyílású hullámtéri híd, a közvilágítás, az üzemi hírközlő rendszer tervezését, kivitelezését. Az építők megmozgatnak 140 ezer köbméter földet, és több rétegben lefektetnek 25,5 ezer négyzetméter burkolatot.
A tenderre a győztesen kívül kilencen pályáztak, a Hídépítő Zrt., a Teerag Asdag AG., a Granit Hungária Kft., a Strabag Építő Zrt., a Vegyépszer Zrt., a Bilfinger Berger Hungária Kft., a Swietelsky Építő Kft., az Egút Zrt., és a nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb - győztesnél kevesebb mint 4 millió forinttal magasabb - ajánlatot tevő Mélyépítő Kft.-Hochtief Construction AG.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) új autópálya-finanszírozási koncepciója szerint a már elkezdett sztráda beruházásokat - így az M7-es Letenye-országhatár közötti szakaszt is - a 2007. évi központi költségvetés finanszírozza, az erre fordítható keretszámot a költségvetési törvényben a tárca fejezetében önálló fejezeti sor tartalmazza.
Ezek azok a gyorsforgalmi utak, amelyeket a korábban elfogadott programút kormányrendelet tartalmaz. Így például az M0-ás északi és az M8-as dunaújvárosi hídja, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, a Nyíregyházát elkerülő út, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es Nagykanizsa-Becsehely, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa, Letenye-országhatár, és Zamárdi- Balatonszárszó közötti szakasza.
(MTI)