Borús kilátások, szűkös útprogram
Az idei program eredetileg arról szólt, hogy 15 milliárd forintból 133 utcát tesznek rendbe, összesen 156 kilométeren. A csütörtökön elfogadott módosítás lényege, hogy az ötmilliárddal kisebb keretből (az állam ugyanis csak kétmilliárdot ad a programhoz) megpróbálják kihozni az eredetileg tervezett felújításokat, bízva abban, hogy a pályázók olcsóbb árat ajánlanak. A közbeszerzéseket ugyanis két fordulóban bonyolítják le, első körben a hat legolcsóbb ajánlatot benyújtó vállalkozóval hozatnának rendbe 56 utcát, majd közülük választanák ki azokat, akik a többit is elvégeznék.
A Fidesz és a KDNP az útfelújítások kapcsán élesen bírálta a várost vezető koalíciót, amiért nem kéri számon a kormány korábbi ígéretét. Demszky Gábor főpolgármester még 2004-ben állapodott meg Medgyessy Péter akkori kormányfővel arról, hogy az önkormányzati útfelújítások minden forintját ugyanannyival egészítik ki az államkasszából. Erre alapozva indult a főváros hároméves útfelújítási programja, amely idén fejeződik be, és a városháza kezelésében lévő ezer kilométeres főúthálózat negyven százalékára terjed ki.
Wintermantel Zsolt (Fidesz) a kisebb állami támogatásra utalva úgy fogalmazott: ha Józsi bácsi megkérdezné a kocsmában, hogy miként lehet ugyanannyi utat ötmilliárddal kevesebb pénzből felújítani, az volna a válasz, hogy a munkákból vagy az aszfalt marad ki, vagy a koalíciós partner. Tarlós István, a Fidesz-frakció vezetője bírálta a koalíciót, amiért nem támogatták javaslatát, hogy a támogatás csökkenését (azaz a Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky között a választások előtt köttetett Budapest-szerződést) kérje számon a város a kormányon. Hagyó Miklós (MSZP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szerint csak az összes kivitelezői árajánlat felbontásakor derülhet ki, hogy a teljes program kijön-e a rendelkezésre álló pénzből. A főváros mindenesetre abban bízik, hogy a kivitelezők közötti éles verseny leszorítja az árakat.
Nem tárgyaltak tegnap a városatyák az idei budapesti büdzsé koncepciójáról, annak megvitatását a Fővárosi Közgyűlés február közepi, rendkívüli ülésére halasztják. Helyszíni javaslatként elfogadták viszont a koncepció sarokszámait, amelyek alapján a működési kiadások drasztikus (13 milliárd forintos) visszafogásával számolnak. A koalíción belül még tartanak az egyeztetések arról, hogy az elvonás mennyiben érintse az egyes ágazatokat. A büdzsé koncepciója meglehetősen sötét jövőt vetít előre: a főváros tulajdonképpen elérte hitelfelvételi lehetőségeinek plafonját, a 2010-ig tervezett beruházásokat a forráshiány miatt megrostálják, valamint felülvizsgálják a fővárosi önkormányzat teljes vagyonát.
Módosította a Fővárosi Közgyűlés a szabályozási keretterveket, így papíron már semmi akadálya, hogy az M0-s budafoki szakaszán leállósáv és zajvédő fal épüljön. Egy másik tervmódosítás szerint a Lágymányosi híd budai hídfőjénél, az InfoParknál 371 férőhelyes mélygarázs épülhet.