Cui prodest?
Sok mindent írtak már a fővárosi Nagymező utcai fasort fenyegető mélygarázzsal kapcsolatban. Amelyben homályos üzleti érdekek miatt az önkormányzat akar a helybeliekkel lenyeletni egy nekik egyáltalán nem tetsző beruházást. Az egyik indok a parkolás. Nos magam belvárosi autós vagyok, és tudom, hogy a szomszédos kerületből semmiképpen nem autóval mennék színházba. Az egyik színház vendégei körében folytatott kérdezősködésből kiderült, az autóval érkezők legtöbbje vagy a Dózsa György úton áll meg kocsijával és a kisföldalattin érkezik a színházi negyedbe, vagy az este már üres Kossuth tér környékén hagyja járművét, hogy onnan a pesti Broadwayt trolival érje el. Ez persze nem véletlen. A nem belvárosi autósok nem szeretnek szűk utcákon keringeni, manőverezni. Ez lehet - a magas ár mellett - az egyik oka a környék kevés parkolóházának gyenge kihasználtságának is. Ezeket ugyanis állítólag a Trabantok és kis-Polskik idejéből származó szabványok, no meg a "költséghatékonyság" miatt annyira szűkre terveztek, hogy a tágabb térhez szokott sofőrök, ha lehet, mellőzik a labirintusszlalomozást.
Ez egyébként a keskeny alapterületre tervezett mélygarázsokra is jellemző. Igaz, ilyenből még alig van Pesten. A Nagymező utcához képest széles Pollack Mihály téren most tart vége felé az építési kálvária, a Jókai utca Nyugati tér felé eső végén pedig évek óta mély gödör hirdeti a nehézségeket.
Ezek figyelembevételével kérdezem, kinek érdeke a Nagymező utca feltúrása?