Sok millió dolláros médiakampány a verespataki aranybányáért
A kanadai beruházó elszántságát jelzi, hogy január 24-re kibérelte a National Geographic washingtoni székházát, hogy ott egy fogadás keretében mutassák be a "Mine Your Own Business" ("Törődj a saját bányáddal") című propagandafilmjüket.
A film az embereket tönkretevő környezetvédőket állítja szembe a lakosság boldoságáért mindent megtevő bányavállalatokkal. Hegyi Gyula európai parlamenti képviselő szerint az ókori emlékekkel rendelkező Verespatak és környéke sokkal többet profitálhatna a évszázados kisipari hagyományú bányászatból és az ökoturizmusból, mint a bánya megnyitásából.
Ez utóbbi esetben egy kanadai cég 16 évi alatt kibányászná az aranyat, elvinné Romániából a profitot és mindörökre tönkretenné Verespatak egyedülálló természeti környezetét. A magyar képviselő szerint a verespataki aranybánya megnyitása ellentétes lenne több uniós jogszabállyal, ezért Hegyi Gyula felszólítja az immár uniós tagállam Romániát, hogy ne építse meg ezt a környezetet veszélyeztető, jogszabályokat sértő beruházást.
A magyar képviselő ezt mind a román sajtónak, mind Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztosnak jelezte. Az Európai Bizottság környezetvédelmi biztosa Hegyi Gyulához írt válaszlevelében megerősítette : az Európai Bizottság továbbra is nyomást gyakorol Romániára, hogy minden körülmények között tartsa be az uniós környezetvédelmi jogszabályokat az engedélykérelem elbírálásakor.
(MTI)