Sok millió dolláros médiakampány a verespataki aranybányáért

A kanadai Gabriel Resources cég sok millió dolláros médiakampányba kezdett Romániában és világszerte a Verespatakon felépítendő ciános aranybánya terve mellett. A Nyugat-Kárpátokba tervezett beruházás Európa legnagyobb nyitott, zagytározós bányája lenne és sok ezer tonna ciánnal veszélyeztetné a Tisza és a Duna élővilágát.

A kanadai beruházó elszántságát jelzi, hogy január 24-re kibérelte a National Geographic washingtoni székházát, hogy ott egy fogadás keretében mutassák be a "Mine Your Own Business" ("Törődj a saját bányáddal") című propagandafilmjüket.

A film az embereket tönkretevő környezetvédőket állítja szembe a lakosság boldoságáért mindent megtevő bányavállalatokkal. Hegyi Gyula európai parlamenti képviselő szerint az ókori emlékekkel rendelkező Verespatak és környéke sokkal többet profitálhatna a évszázados kisipari hagyományú bányászatból és az ökoturizmusból, mint a bánya megnyitásából.

Ez utóbbi esetben egy kanadai cég 16 évi alatt kibányászná az aranyat, elvinné Romániából a profitot és mindörökre tönkretenné Verespatak egyedülálló természeti környezetét. A magyar képviselő szerint a verespataki aranybánya megnyitása ellentétes lenne több uniós jogszabállyal, ezért Hegyi Gyula felszólítja az immár uniós tagállam Romániát, hogy ne építse meg ezt a környezetet veszélyeztető, jogszabályokat sértő beruházást.

A magyar képviselő ezt mind a román sajtónak, mind Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztosnak jelezte. Az Európai Bizottság környezetvédelmi biztosa Hegyi Gyulához írt válaszlevelében megerősítette : az Európai Bizottság továbbra is nyomást gyakorol Romániára, hogy minden körülmények között tartsa be az uniós környezetvédelmi jogszabályokat az engedélykérelem elbírálásakor.
(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.