Megint megszakadt, de hamar újraindult a Barátság
Az egyedüli hazai finomítót működtető olajcég képviselője tájékoztatóján leszögezte: ezt a stratégiai olajkészletek, az államközi megállapodások és az alternatív szállítási lehetőségek garantálják. Az árakat pedig ez azért nem érintheti, mert a cég az üzemanyagtarifát a nemzetközi tőzsdei árakhoz köti. A Mol még ebben a hónapban visszapótolja azt a minimális mennyiségű, 10 ezer tonna kőolajat, amit a Barátságstop alatt Magyarország stratégiai készleteiből vételezett. Az átállások költségeit Alács Lajos elhanyagolhatónak nevezte.
Az ukrajnai szakaszért felelős cégtől a Mol a múlt hét elején azonnal értesítést kapott a kimaradásról, de azt az orosz beszállító partnerek hivatalosan nem jelezték. A magyar és az uniós politikusok biztosítékokat sürgetnek arra, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő, de a várható fennakadásokról legalább előzetes értesítést kapjunk. Alács Lajos kérdésünkre, hogy a Mol a maga részéről ennek érdekében kezdeményeze szerződésmódosítást, úgy válaszolt, hogy egyelőre nem, de a kérdésben érintett felekkel és államokkal folyamatosan tartják a kapcsolatot.
Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója tegnapi cikkünk kapcsán, amely a hazai energialiberalizációt megelőző lobbiszándékokat latolgatta, megjegyezte: a Mol az energiapiac felszabadítását minden tekintetben támogatja, hiszen attól a forgalom növekedését reméli, jelenlegi monopolterületein pedig – ilyen például a nagy nyomású gázszállítás – áll elébe a versenynek.