Ralirajt a Riviérán

Jubileumi versennyel kezdődik ma az idei világbajnoki sorozat: hetvenötödik alkalommal rendezik meg a MonteCarloralit. Azt túlzás lenne állítani, hogy sokat pihenhettek a versenyzők: december 3án ért véget a Britrali, és íme, máris rajtol az új idény.

Ami a legfontosabb: egy év szünet után visszatér a Citroen, továbbá a Mitsubishi, ugyanakkor kihagyja az esztendőt a Skoda. (A japánok sem indulnak valamennyi futamon.) A tavaly csapatvilágbajnokként önkéntes száműzetésbe vonuló Citroen két C4est indít, a háromszoros vbelső Sebastien Loebbel, illetve Daniel Sordóval a volán mögött. A konstruktőrök – nem túl kiélezett – versenyében tavaly győzedelmeskedő Ford a „győztes csapaton ne változtass!” elv jegyében Marcus Grönholmot és Mikko Hirvonent indítja a csatába; ugyancsak ragaszkodik pilótáihoz a Subaru, amely Petter Solberget és Chris Atkinsont nevezte. Újdonság továbbá az is, hogy a Pirelli kivonult a raliból, így az összes csapat BFGoodrich gumival versenyez.

Ami az idei MonteCarloralit illeti, a rendezők alaposan kibabráltak a rutinos versenyzőkkel (is), hiszen szinte teljesen új útvonalra álmodták a pályát, mindössze két gyorsasági szakasz lehet ismerős korábbról. A hagyományosan idénykezdő verseny amúgy is kemény feladat elé állítja a pilótákat, hiszen aszfaltpályák keverednek havasjeges borításúakkal. A verseny központja – ez is újdonság – a franciaországi Valence lesz; a montecarlóiakat egy szuperspeciális szakasszal vigasztalják, amelyet a kikötő környékén bonyolítanak le. Az össztáv 1185 kilométer, ebből 328 km a speciális etapok hossza. A négy nap során tizenöt gyorsasági szakasz szerepel a programban: ma kettőt rendeznek, holnap és szombaton hatothatot, míg vasárnapra marad a szuperspeciális etap.

„Nyerni szeretnék, de nem fogok ész nélkül vezetni. A hegyi utak borítása ugyanis változó, és megjósolhatatlan, hogy a következő száz méteren éppen milyen vár ránk” – nyilatkozta esélyeiről a tavalyi győztes Grönholm. Véleményével alighanem egyetért a többi negyvennyolc pilóta is…

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.