MédiaLog: félhavi díjkompenzációt kapnak a havi előfizetők
Hozzátette: 10-12 ezer olyan előfizető van, aki az elmúlt két hét során jelezte, nem vagy csak késve kapta meg újságjait, és további 2-3 ezren lehetnek olyanok, akikről a terjesztő cég tudja, biztosan nem kapták rendszeresen a lapokat. "A hosszabb távra előfizetők kárpótlásáról még folyik a kiadókkal a technikai jellegű egyeztetés" - közölte Lengyel László.
Tekintettel arra, hogy egy átlagos havi napilap előfizetés 2.000 forint körül van, így a félhavi kompenzációs díj 15 ezer károsultat tekintve, mintegy 15 millió forintos összeget jelenthet a MédiaLog számára. Lengyel László kiemelte, hogy mára a terjesztő cég és a kiadók informatikai szakembereinek sikerült az előfizetői adatbázist csaknem 100 százalékosan letisztázniuk.
"Szerdán a terjesztési hibaarányt már 2-3 százalékra leszorították, és úgy tervezik, hogy e hét végére ez az arány 1 százalékra mérséklődik" - mondta el az igazgatóság elnöke. A hibaarány egy hete még 4,5-5 százalékra rúgott. Lengyel László szerint azért fontos, hogy a kiadókkal megállapodtak a kompenzáció mértékéről, mert már megkezdődött a februári havi előfizetési díjak beszedése, és fontos, hogy az előfizetők tisztában legyenek azzal, milyen díjkedvezményt kapnak.
A Médialog Fiege Zrt. 2007. január 1-jével vette át a Magyar Postától a Világgazdaság kivételével az országos napilapok terjesztését. Az első terjesztési napon, 2007. január 2-án több településen számos előfizető nem, a fővárosban pedig késve kapta meg a napilapokat, és még több napon át voltak fennakadások a terjesztésben. A mintegy 840.000 lapelőfizetőből elsősorban a 240.000 napilap-előfizetőt érintette a fennakadás, 10-20 százalékuk egyáltalán nem, vagy csak késéssel jutott hozzá újságjához. Lengyel László, a társaság igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a helyzet napról napra javul, és e hét végére szeretnék elérni az 1 százalékos hibahatárt, míg március végére az általuk kitűzött 0,2 százalékot.
(MTI)