A Napster az AOL zenei szolgáltatása lesz
Az internetes zenei platform, az utóbbi években többször, különböző formákban újjáélesztett Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz a jövőben. A Napster az AOL Music Now szolgáltatásának helyébe lép és 350 ezer fizető ügyfelet vesz át – közölték az érintett cégek pénteken. Az ügyfélcserét 60 napon belül tervezik végrehajtani. Az előfizetési díjakról, azok esetleges változásairól nincs információ.
Az ingyenes dalcserét lehetővé tévő Napstert (a szerzői jogaik miatt perelő hanglemezkiadók keresete alapján) 2001-ben bírói döntéssel zárták be. Ezután Napstert a Roxio szoftvercég vásárolta meg, amely 2003-ban legálisan újraindította: új változata, a Napster 2.00 két formulát kínált: vagy 99 centért volt letölthető egy szám, vagy havi 9,95 dollárért akármennyi. A Napstert 2005-től bevezették a tőzsdére. Jelenleg az online zenei értékesítés mintegy 80 százaléka az Apple iTunes kezében van.
(MTI)