A Magyar Posta elhárítja a késések miatti felelősséget

A Magyar Posta (MP) Zrt. cáfolja a MediaLOG Fiege Zrt. kijelentéseit, amelyekben a piacon nemrégiben megjelent terjesztőcég a Magyar Postára hárítja az előfizetéses lapterjesztésben kialakult problémák miatt a felelősséget.

Az MP Zrt. az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében hangoztatja: minden szerződéses kötelezettségének eleget tett, időben és rendezetten adta át az előfizetők adatait, így nem okolható azért, hogy a lapok késve vagy egyáltalán nem jutnak el az olvasókhoz.

A Magyar Posta emlékeztet arra, hogy az új terjesztőcéggel kötött megállapodás értelmében 2006. október 24-én átadta a teljes előfizetői adatállományt. A MediaLOG Fiege Zrt. tehát akkortól a teljes adatállományon megkezdhette a rendszereinek tesztelését és a felkészülést a januári kézbesítési feladatokra.

Az adatállomány októberi átadását követően a Magyar Posta folytatta az új előfizetők gyűjtését. Az új előfizetők adatait a terjesztő céggel kötött kontraktus értelmében az MP 2006. december 22-én lezárta, és 2006. december 25-én az érintett kiadók részére átadta, hogy év végén elegendő idő maradjon az új terjesztőnek a kiegészítő adatok megfelelő feldolgozására és a kézbesítéshez szükséges dokumentumok előállítására.

A közlemény rámutat: több éves tapasztalat szerint az év végi késedelmes banki befizetések száma a teljes előfizetői állományhoz viszonyítva 0,03 százalékot tett ki. Azaz a késedelmes befizetés miatt maximum ennyi előfizető adata nem szerepelhetett a december 22-én lezárt adatbázisban.

A Magyar Posta Zrt. a szerződés értelmében mintegy 1.100 munkatársat adott át a MediaLOG Fiege Zrt-nek, akik a településeken akár évtizedes helyismerettel és kézbesítési gyakorlattal rendelkeznek, így ők szintén nem okolhatók a kialakult helyzetért - véli a társaság.

Az átadott előfizetői adatbázissal kapcsolatban a Magyar Posta egy éves garanciát vállalt. A MediaLOG az eddigi konkrét reklamációkat követő ellenőrzések során a Magyar Posta által átadott adatbázisban nem talált hibát vagy adathiányt, amely az MP szerint egyértelműen bizonyítja, hogy a terjesztési problémákért egyedül a MediaLOG Fiege Zrt. okolható.

Lengyel L. László, a MediaLOG igazgatóságának elnöke az MTI-nek nyilatkozva visszautasította az MP azon állítását, hogy a lapterjesztő a postára hárította volna a felelősséget, és egyben jelezte, a posta állításai nem mindenben felelnek meg a tényeknek. Hozzátette: eddig sem és ezután sem kíván a Magyar Postával nyilvános polémiát folytatni, ezzel szemben, ahogy eddig is, korrekt, a kölcsönös bizalmon alapuló együttműködésre törekszik.

Megállapodás az árkompenzációról A MédiaLog Fiege Zrt. és a lapkiadók kedden megállapodtak abban, hogy a MédiaLog február végéig teljes körű, méltányos és arányos árkompenzációt nyújt azoknak az előfizetőknek, akik nem, vagy csak késve kapták meg újságjukat - mondta el Rajos Éva, a Népszavát kiadó Editorial Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek kedden.

Rajos Éva hangsúlyozta, hogy eltérő mértékű kompenzációt kaphatnak azok, akik egyáltalán nem, és azok, akik késve kapták meg az előfizetett lapokat. Az árkompenzáció mértékéről, részleteiről az előfizetők január végéig kapnak tájékoztatást, őket a beérkezett adatok alapján értesíti a lapterjesztő. A kompenzáció legkésőbb a februári díjbeszedés idején megtörténik.

Lengyel László, a MédiaLog igazgatóságának elnöke korábban elmondta, hogy a társasághoz érkezett adatok szerint mintegy 8-10 ezer ügyfél nem kapja meg egyáltalán újságját, vagy csak késéssel jut a megrendelt laphoz. Közülük 90 százalék a 240 ezer "napilapos ügyfél" közül kerül ki, az összes előfizető száma 800 ezer. Ez a hibaarány 4,5-5 százalék" - hangsúlyozta Lengyel László.

A panaszos hívások 60 százaléka a kiadókhoz, 40 százaléka a Médialoghoz érkezik be. Mivel egy-egy előfizető többször is bejelenti a problémát, a beérkező hívások száma megközelítette a 30-40 ezret. Kiemelte, hogy a panaszosok fele-fele arányban oszlanak meg azok között, akik vagy nem szerepeltek az adatbázisban, illetve azok között, akik rajta vannak a listán, ám mégsem kapták meg a lapot. Ez esetben erről a MédiaLog értesíti a területi felügyelőket a hiba kijavítására. Lengyel László elmondta, hogy a helyzet napról napra javul, és január közepéig  szeretnék elérni az 1 százalékos hibahatárt.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.