Áramütés a gázártámogatás miatt
Egy a gázártámogatással kapcsolatos rosszhiszemű híresztelés miatt lassan két hete kaotikus állapotok jellemzik a Budapesti Elektromos Művek (Elmű) Nyrt. ügyfélszolgálati irodáit: az összességében napi néhány ezres ügyfélforgalom több tízezresre duzzadt rövid idő alatt, s ugyan ez igaz a telefonos központra is, a terhelést egyik sem bírja, a rendszert pedig összeomlás fenyegeti – tájékoztatta lapunkat Boross Norbert, az Elmű szóvivője. Az irodákra szinte lehetetlen a bejutás, a call center utolérhetetlen, a cég munkatársai az internetes megkereséseket sem győzik megválaszolni.
A szóvivő elmondta, hamis az az internetes portálokon feltűnt, felelőtlen személyek által keltett híresztelés, miszerint a gázárkompenzációra való jogosultságág elbírálása, illetve vizsgálata során ellenőrzik azt is, hogy a gáz- és árammérő egy néven van-e. Ez már csak azért is lehetetlen, mert a villamosenergia-ár támogatásának jelenlegi mechanizmusa gyökeresen eltér a gázárétól, azaz nem függ attól, hogy a villanyóra kinek a nevén van.
A hamis híresztelések hatására óriási óraátírási hullám indult el a társaság ügyfélszolgálatain, ami rendkívüli módon megnövelte a várakozási időt. Az Elmű ezért azt javasolja ügyfeleinek, hogy csak a feltétlenül szükséges ügyekben keressék meg munkatársaikat. Azt kérik a budapestiektől, hogy ne adjanak hitelt a már említett híresztelésnek, s a gázártámogatási kérelem miatt ne kezdeményezzék az árammérő névátírását. Boross Norbert azt is elmondta, a felesleges átírással a villanyszámla "célba érését" is veszélyeztetik, mivel csak a név változik, a cím marad. Így a postás sok esetben kézbesíteni sem tudja azt. Ez pedig már két-három hónapos késedelmes fizetés esetén kamatot növel, ráadásul a nemfizetőket a kikapcsolás is fenyegeti.