Utcai harcok

Detroit, 2007. január. Az igazgatótanács még a helyén van, és csapataink harcban állnak. Az ellenség azonban ravasz és erős, utcáról utcára haladva hódít. Egyre nagyobb piaci részt foglal el, és egyre több vevőt állít maga mellé. Nem is akárkiket, a BIG 3 többévtizede hűséges alattvalóit. A sokáig legyőzhetetlennek tartott autóhatalmak jelentős veszteségeket szenvednek el saját hazájukban.

Az 1931 óta világelső General Motors helyzete legalább annyira bizonytalan, mint a Fordé. A Toyota az amerikai piacon 2006-ban már lehagyta az örök harmadik Chryslert, és idén nagy valószínűséggel a Fordot is hazavágja. 

A Toyota 2007-ben 9.34 millió autó eladását tervezi, ami több mint a GM tavalyi termelése (9.1 millió). Amerika az NBA sztárjaiból álló kosárlabda-válogatott, a Dream Team verhetetlenségi mítosza után alighanem megint szegényebb lesz egy legendával. 

A GM gyártókapacitása még csak-csak bírná a versenyt, csak éppen a vásárlók nem akarják megvenni az autóikat. Az ostromlott Detroitban a “Nagy Hármak” a kitörés, vagy legalább a túlélés lehetőségét keresik. 

Rick Wagoner, a GM elnöke a vasárnap megnyílt 2007-es autószalon előtt azt mondta, élvezi az első helyet, az alkalmazottak büszkék rá, úgyhogy nem akarják harc nélkül feladni. Kínában, Oroszországban és Dél-Amerikában próbálják növelni a részesedésüket. Thomas LaSorda, a Chrysler Group elnöke szintén az Észak-Amerikán kívüli piacokra tekint: öt év alatt meg akarja kétszerezni az eladásokat. 

A Ford ellenben az új modellekre esküszik: jövő év végére a modellek 70 százalékát lecserélik, 2010-re egyetlen mai Ford típust sem fognak a mostani formájában gyártani. A Detroitban vasárnap délután megnyílt és a nagyközönség által január 13-tól 21-ig látogatható 92. Észak Amerikai Autó Show-n hatvanegy új modellt, köztük több tanulmányt mutattak be. 

Még mielőtt a jövő héten beengednék a háromnegyed millió “civil” látogatót, a 67 500 négyzetméteres COBO csarnokot előbb több mint hatezer újságíró, majd a kereskedők tömege és általában “a szakma” veszi hatalmába.

További részletek és képgaléria a szerdai Kerékvilág mellékletben!

Cseppfolyós hidrogénnel mûködõ üzemanyagcellás Ford Aerostream
Cseppfolyós hidrogénnel mûködõ üzemanyagcellás Ford Aerostream
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.