Utcai harcok
Az 1931 óta világelső General Motors helyzete legalább annyira bizonytalan, mint a Fordé. A Toyota az amerikai piacon 2006-ban már lehagyta az örök harmadik Chryslert, és idén nagy valószínűséggel a Fordot is hazavágja.
A Toyota 2007-ben 9.34 millió autó eladását tervezi, ami több mint a GM tavalyi termelése (9.1 millió). Amerika az NBA sztárjaiból álló kosárlabda-válogatott, a Dream Team verhetetlenségi mítosza után alighanem megint szegényebb lesz egy legendával.
A GM gyártókapacitása még csak-csak bírná a versenyt, csak éppen a vásárlók nem akarják megvenni az autóikat. Az ostromlott Detroitban a “Nagy Hármak” a kitörés, vagy legalább a túlélés lehetőségét keresik.
Rick Wagoner, a GM elnöke a vasárnap megnyílt 2007-es autószalon előtt azt mondta, élvezi az első helyet, az alkalmazottak büszkék rá, úgyhogy nem akarják harc nélkül feladni. Kínában, Oroszországban és Dél-Amerikában próbálják növelni a részesedésüket. Thomas LaSorda, a Chrysler Group elnöke szintén az Észak-Amerikán kívüli piacokra tekint: öt év alatt meg akarja kétszerezni az eladásokat.
A Ford ellenben az új modellekre esküszik: jövő év végére a modellek 70 százalékát lecserélik, 2010-re egyetlen mai Ford típust sem fognak a mostani formájában gyártani. A Detroitban vasárnap délután megnyílt és a nagyközönség által január 13-tól 21-ig látogatható 92. Észak Amerikai Autó Show-n hatvanegy új modellt, köztük több tanulmányt mutattak be.
Még mielőtt a jövő héten beengednék a háromnegyed millió “civil” látogatót, a 67 500 négyzetméteres COBO csarnokot előbb több mint hatezer újságíró, majd a kereskedők tömege és általában “a szakma” veszi hatalmába.
További részletek és képgaléria a szerdai Kerékvilág mellékletben!