Kétélű fegyver a politikusi blog

Az internetező férfiak 89, míg a nők 81 százaléka tudja, mi a blog. Ennél jóval kisebb azoknak a tábora, akik szorosabb kapcsolatba kerültek mások internetes naplóival: a legalább hetente netezőknek mindössze kétötöde olvas néha valamilyen blogot, a rendszeres olvasók aránya pedig csupán 5 százalék.

Az NRC Piackutató felmérésből kiderül, az olvasók 49 százaléka szórakozásra, 42 százaléka információszerzésre, 15 százaléka pedig egyenesen szakmai ismereteinek bővítésére használja a blogokat. A férfiak és a nők, valamint a különböző életkorú internetezők körében közel azonos a blogolvasók aránya. A blogolvasók 57 százaléka, leginkább a nők és a fiatalok kíváncsiak a személyes, úgynevezett énblogokra. A politikai blogok a férfiak és a negyven évnél idősebbek körében népszerűek.

Az olvasók mintegy kétharmada nem ismerősei, hanem közismert emberek blogjait látogatja. Ez annak ellenére is így van, hogy szinte mindenki úgy gondolja, e blogbejegyzéseket nem, vagy nem mindig a blog gazdája írja. Az is kiderült, hogy közel ugyanannyian állítják, blogjának elolvasása után szimpatikusabbá vált egy politikus, mint ahányan az ellenszenv növekedéséről számoltak be.

Míg az internetezők közel fele legalább alkalmanként olvas valamilyen blogot, addig saját internetes naplót csupán 4 százalékuk vezet. A tipikus blogger huszonéves, fővárosi fiatal.(Ö. Z.)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.