A kakasülő kegyetlen

A Zeffirelli rendezte Aida magyar mezzoszopránja, úgy tűnik, győztesen került ki a vasárnapi botrányból. Lélekjelenlétének is köszönhető a premier sikere.

"Amikor Roberto Alagna sarkon fordult, és elhagyta a színpadot, azt hittem, itt a vég. Borzasztó érzés volt. Ránéztem a karmesterre, Riccardo Chaillyre, ő is engem nézett. Vártam, hogy leinti a zenekart, de vezényelt tovább, és én se álltam le, folytattam a darabot, azt gondoltam, majd csak történik valami. Azután megérkezett a »felmentő sereg«, Antonello Palombi, és az se volt baj, hogy farmernadrág volt rajta" - idézte fel a Népszabadságnak a milánói Scala vasárnap esti Aida-előadását Komlósi Ildikó operaénekes.

A milánói operaházban második hazára talált mezzoszoprán volt a színen Amneris szerepében, amikor a Radamest éneklő francia tenor, Roberto Alagna megsértődött az előadását kritizáló fütty miatt. "Ilyesmi még sohasem történt meg velem. Tényleg nagyon kicsin múlt, hogy nem robbant ki hatalmas botrány. Talán csak 22 éves pályafutásom tapasztalatának köszönhetem, hogy megfelelő lélekjelenléttel tudtam kezelni a helyzetet. Egyre koncentráltam, hogy ne húzzák le a függönyt, mert ha vége az előadásnak, mindannyian szégyent vallunk. Úgy próbáltam tovább énekelni, mintha nem történt volna semmi" - tette hozzá a művésznő, aki nem kívánta kommentálni kollégája viselkedését.

Azt azonban hangsúlyozta, hogy a színháznak vannak íratlan szabályai, és aki a Scalában lép fel, tudja, mi vár rá. A kakasülő kegyetlen, ha nem jön ki a magasság, de ilyenkor is tovább kell énekelni. A Scalában egyik pillanatról a másikra változik a zeneértő nézők hangulata, a fütty után hatalmas taps érkezhet. "A legnagyobbakat is kifütyülték már, elég Pavarottira gondolni, sőt Parma operaházában nemcsak belekiabálnak az előadásba, de paradicsommal is megdobálják az énekeseket!" - idézte fel nem személyes olaszországi élményeit a mezzoszoprán, akit az olasz kritika - Alagnával ellentétben - kezdettől fogva kedvencnek kiáltott ki. Komlósi értékét ez az incidens csak megerősítette az olasz opera világában. Az sem titok, hogy a rendező Zeffirelli még a (szerinte túl kövér) Aidához, Violeta Urmanához képest is Ildikót preferálja. "Ez az Aida világpremier, hiszen Zeffirelli utolsó rendezése; ezt a Verdi-operát huszonegy éve nem vitték színre Milánóban, és ötven éve nem volt premier-előadás. Zeffirelli minden jelenetemet végigbeszélte velem, neki köszönhetem a sikeremet" - mondja Komlósi Ildikó.

Ezzel egy időben Radames-Alagna sajtótájékoztatón hangoztatta igazát: csütörtöktől vissza akarja venni a szerepet, és megküzdeni a közönséggel, bocsánatot viszont nem hajlandó kérni. A Scalának viszont most már nem kell. Alagna megsértette a publikumot, és örökre száműzte magát a Scalából. Az operaház sajtóirodájától megtudtuk, biztos, hogy nem a botrányos premier kerül rá a hivatalos DVD-lemezre, azt azonban még nem tudni, ki énekel a lemezen Radames szerepében.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.