Robogni vágynak a közteresek

Motorra és biciklire pattannának a közterület-felügyelők. Így olcsóbban és gyorsabban cserkelhetnének a dugóról dugóra élő városban.

"A közterület-felügyelők közterületi jelenlétének fokozásával, a szolgálat-ellátási formák (gyalogos, kerékpáros és motoros járőr, posztos, akció csoport) kombinált, tervszerű és operatív szolgálatirányítási módszerek alkalmazásával folytatni kell a városképi és idegenforgalmi szempontból kiemelt jelentőségű közterületek - metró-állomásokhoz kapcsolódó gyalogos aluljárók és a felszíni környezetük - ellenőrzését" - olvasható a Fővárosi Közgyűlés december 14.-i ülésére szánt előterjesztésben. A cifra mondatban zárójelbe dugták az egyetlen információt, amely eléri a küszöböt: biciklit és motort szánnak a köztereseknek.

Megpróbáltuk elképzelni, ahogy biciklivel üldözik a paprikaárusokat, le a lépcsőn fel a lépcsőn, mint valami régi francia vígjátékban. Meglepő és mulatságos képek voltak, annyira, hogy - egy klasszikustól csórt fordulattal - megkérdeztük a felügyelet szóvivőjétől: és ezt így hogy?

Janocsek Ferenc érdeklődésünkre közölte: a felügyelet tavasz óta 24 órás szolgálatot ad a városban, jellemzően autókkal. Az eltelt idő alatt meggyőződhettek róla, hogy Budapesten, ahol a nép dugóról dugóra él, a négykerekű cserkelés egyre nehezebb, ezért felvetették, mi volna, ha - legalábbis részben - kétkerekűekre nyergelnének át. A szóvivő itt tisztázta: motor alatt elsősorban robogót értenek.

A részleges átállással a jövőben csökkenthetnék a jármű-beszerzésre költendő összeget - több robogó, kevesebb autó - és nyilván az üzemanyag-költséget, miközben hatékonyabbá válnak, hiszen a legszűkebb sikátorban, a legnagyobb torlódásban is eljutnak, ahová a kötelesség szólítja őket - összegzett Janocsek.

Hogy miből mennyit vesznek, mennyiért, az később dől el.

- Van még valami kifogása a közterület-felügyelõ úrnak?!
- Van még valami kifogása a közterület-felügyelõ úrnak?!
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.