Radames farmerban

Giuseppe Verdi Aidája nyitotta meg az operaszezont a milánói Scalában. A vasárnap esti előadáson Radames fekete trikóban és farmernadrágban énekelt, nem modern rendezői allűrként.

Éppen Amneris (az olasz kritikusoktól az egekig dicsért Komlósi Ildikó) és Radames énekelt a színpadon, amikor az egyiptomi hadvezér előadásmódját füttyszó és csípős megjegyzések zavarták meg a színház legfelső emeletéről. A kakasülő felé fordulva Radames az öklét rázta, majd sarkon fordult, és elhagyta a színpadot. A francia tenor Roberto Alagna sértődötten bezárkózott öltözőjébe, majd a művészbejárón távozott. A megdöbbent Amneris és a karmester folytatta a darabot, és a színfalak mögött azonnal kapcsolt a másodbeosztású Radames II. is, az olasz Antonello Palombi, akinek még beöltözni sem volt ideje. Fekete polóban és farmernadrágban sietett ki a színpadra átvenni a szerepet - az Aida tapssal ért véget. "A lényeg, hogy megmentettük a darabot a közönségnek" - nyilatkozta Komlósi Ildikó, a Scala intendánsa pedig a szünetben kért bocsánatot a nézőktől az incidens miatt.

"Szégyen! Pavarottit is kifütyülték a Don Carlos '92-es premierjén, de ő végigénekelte az operát!" - kommentálták a Scala bérlettulajdonos zeneértői, akik szerint Alagna nem ismeri ennek az operaháznak a hangulatát.

"Soha többet nem jövök ide! Az egész világon sikert aratok, az olaszok már hetek óta kritizálnak!" - panaszolta Alagna, akit az olasz sajtó kritikusai valóban fenntartással fogadtak. Nem felejtették, hogy a tenor a múltban a Scala volt karmesterét Riccardo Mutit támadta.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.