Bővülő mobilpiac
A gyártói rangsort globálisan és Magyarországon is a Nokia vezeti. Nálunk a második hely a Sony Ericssoné (a vezető páros után a Motorola és a Samsung következik). A svéd-japán gyártó két éven belül az elsőségre tör, elsősorban a zenetelefonokra és a digitális fényképezőt kiváltó kamerás mobilokra alapozva. Régiónkban a kamera nélküli telefonok az eladások kevesebb mint 10 százalékát teszik ki. A másik jellemző tendencia a kártyafüggetlen, szolgáltatói támogatás nélkül árult készülékek térnyerése: a részarányuk még mindig csak 20 százalékos, de látványosan bővül, s az elmúlt három év alatt a duplájára nőtt.
A Nokiánál értelemszerűen a vezető hely megtartása a cél, a finn telefoncég már az első jövő évi telefonkollekciót is bemutatta. A kínálat legérdekesebb darabja a 6290-es jelű készülék, amely a cég első középkategóriás okostelefonja, s ebben a kategóriában a teljes kínálatban is újdonságnak számít. A 3G-s telefont a ma divatos összes multimédiás funkció mellett a legtöbb irodai formátumot támogató e-mail kezelővel, internetböngészővel és navigációs programokkal is felszerelték. Szintén izgalmas szolgáltatáscsomagot ígér a 6068 jelű kameratelefon: ebben az GSM- és a WLAN-technológia előnyeit ötvöző UMA-támogatás az igazi nóvum, amely lehetővé teszi, hogy a mobilt IP-telefonként használjuk, és azt is, hogy vezeték nélküli internethálózat észlelése esetén a készülék automatikusan átálljon az internetes kommunikációra. Az UMA további előnye, hogy a mobil ott is használható, ahol nincs térerő, de van vezeték nélküli internet - ilyen hely a városokban is szép számmal található, mivel egy internetes elérést biztosító hotspot sokkal olcsóbban telepíthető, mint egy bázisállomás.