Buena vagy sem: Vista
A gigacég első embere, Steve Ballmer lelkesen tapsolt, öklével nagyot csapott a levegőbe, és hangosan ujjongott. Biztosan arra gondolt közben, mennyit keres jövő ilyenkorra, amikor nagyjából 90 millió számítógépen fut majd a Vista.
A Microsoft kettős piaci bevezetést tervez. Mielőtt Amerikában január végén a boltokba kerülnének az új programmal felfegyverzett számítógépek, mintegy háromszáz szemináriumot tartanak a nagy üzleti megrendelőknek. Ekkora vállalkozásnál szokatlan, de az időzítés elég ostobának tűnik: a cégek várhatóan csak lassan fognak átállni a Vistára, ellenben a mostani felhajtás elijesztheti azokat, akik Karácsonyra számítógépet szerettek volna vásárolni. Aki most XP-s gépet vesz, később legalább 200 dollárt költhet az új Office 2007-et is magában foglaló programcsomagra – amit viszont “ingyen” kap, ha most inkább vesz a gyereknek egy második i-Podot vagy egy harmadik fényképezőgépet, és a notebookkal vár másfél hónapot. A programfejlesztők késlekedése csak Észak-Amerikában több milliárd dolláros halasztott vásárlást eredményezhet.
A felmérések szerint az európai és észak-amerikai üzleti felhasználók egyharmada tervezi, hogy 2007-ben átáll az új programra, amelyet a Microsoft nekik az Exchange Server 2007 nevű e-mail szoftverrel együtt, hármas árukapcsolásban kínál. A lakossági vásárlóknak azonban nem lesz lehetőségük kivárni, miként válik be a Vista: Amerikában februártól, Magyarországon március végétől már eleve ezzel adják majd a computereket. A Microsoft marketingesei azt remélik, hogy az otthoni gépekkel szerzett kedvező tapasztalatok majd felgyorsítják a cégek döntési folyamatát. Ellenben ha bármi balul ütne ki, a hatás ennek pont az ellenkezője is lehet.
Ballmer esküszik rá, hogy ez eddig a legjobb minőségű, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb operációs rendszer a Microsofttól. Amikor valaki kicsit szemtelenül a Windowsoknál legendássá vált javítócsomagokról kérdezte, azt mondta, még nem terveznek ilyet. Az egyik nagy szoftver-viszontkereskedő által megkérdezett 761 IT-szakértő több mint fele azonban azt mondta, hogy aggódik az első változat rejtett hibái miatt. A Microsoft utoljára öt éve adott ki új operációs rendszert, az Office-szal közösen pedig 1995-ben állt elő teljes újítással. Most minden eddiginél nagyobb, több száz millió dolláros reklámkampányt kezdenek: január második felében bottal kell majd agyoncsapkodni a mindenhonnan előbújó Vista-hirdetéseket.
(Washingtoni tudósítónktól)