Négy óra Párizs-New York
Az Aerion amerikai repülőgépgyártó felújítja a hangsebességnél gyorsabb utasszállító repüléseket. Kifejlesztett egy szokatlan hordfelület-konstrukciójú, üzleti utakra szolgáló, tizenkét üléses gépet, amelynek szárnyai trapéz alakúak, kisméretűek, és a törzsön meglehetősen hátul helyezkednek el.
Szélcsatorna-kísérletek megmutatták, hogy ezáltal a repülőgép légellenállása közel negyedével csekélyebb, ami az üzemköltségeket lényegesen csökkenti. A lökhajtásos gép egy kétméteres modelljét most valós körülmények között, egy rakétára erősítve tesztelik, így lövik fel az Új Mexikó-i sivatagban. Két másodperc múlva másfél kilométer magasságban éri el a modell a hangsebesség 1,6-szorosát. Ha érzékelői ugyanolyan jó ellenállásértékeket mérnek, mint a szélcsatornában, ez a szárnykonstrukció új korszakot nyithat a hangsebesség feletti repülés történetében. Az utazás Párizsból New Yorkba csupán négy órába telik majd egy ilyen trapézszárnyú gépen.
A 12 személyes gép gyorsaságát kis légellenállásának köszönheti