Metró4: végtelen történet

Újabb több hónapos csúszást szenvedhet a 4-es metró, ha változik a 350 milliárd forintba kerülő beruházás finanszírozásának módja. A kormány a rá eső, mintegy 250 milliárd forintot nem hitelből, hanem uniós támogatással akarja kiváltani.

Az állomásokat építik, de az alagutakat nem fúrják, és már a pénz forrása sem biztos

A kabinet az elképzeléssel még a nyáron rukkolt elő, a főváros pedig eleinte hallani sem akart az ötletről. Budapest ugyanis már az év elején elkészítette a Brüsszelnek szánt kívánságlistát, amin több tucat, régóta ígért nagyberuházás szerepelt. A főpolgármesteri kabinet júliusban nemet mondott a kormány szándékaira, mondván, ha a 4-es metróra költenek az uniós apanázsból, másra szinte nem is marad.

Demszky Gábor főpolgármester már az önkormányzati választások előtt is csak reménykedett, hogy a kormány az eredeti konstrukcióban vesz részt a metró finanszírozásában. Eközben a színfalak mögött szakértői egyeztetések indultak. Ha a kormány elképzelése győz, akkor Budapest búcsút mondhat olyan tervezett fejlesztéseknek, mint az aquincumi híd, vagy a Moszkva tér átépítése.

A főváros egyelőre nem sieti el a tárgyalásokat, hiszen már tavaly szerződést kötött az Európai Beruházási Bankkal a metróra is fordítandó hitel első részéről. A városházán úgy fogalmaznak: a kormány átalakíthatja a metrófinanszírozást, de akkor más projektekre, így a vidéki városok villamoshálózatának fejlesztésére sem marad uniós támogatás. Jelenleg is nyitott kérdés, a brüsszeli bőségszaruból mennyit lehet kipréselni a 4-es metróra. Ez akkor derül ki, ha a végleges költségigény bekerül az Új Magyarország Fejlesztési Tervbe. Erről azonban egyelőre sem a közlekedési minisztérium, sem a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nem tudott felvilágosítással szolgálni.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.