A II. kerületnek bejött a kamionstop
Jelentősen csökkent a tavaly decemberben bevezetett kamionstrop óta a teherautók száma a II. kerület főútjain. A korábban menekülőútként használt mellékutcákban - főként a Gábor Áron utcában, a Pusztaszeri úton, a Szépvölgyi úton és a Kapy utcában - is kevesebb lett a nehéz-gépjármű - mondta Bacsinszky György, a kerület építési és műszaki irodájának csoportvezetője. A II. kerület hivatalos honlapján közöltek szerint jó döntés volt, hogy tavaly decembere óta a 12 tonnánál nagyobb össztömegű teher-gépjárművek csak a kerület határoló útvonalain közlekedhetnek, a városrész belsejébe csak engedéllyel hajthatnak be.
A kerület nem akarja ellehetetleníteni a városrészbe szállítók életét, ezért - szigorú kontroll mellett - kaphatnak behajtási engedélyt a nélkülözhetetlen vagy speciális teherautót igénylők. A nagy földmunkával és betonozással járó építkezéseknél gyakran a kértnél kisebb teherbírású és számú járműnek adnak csak behajtási engedélyt. A tapasztalatok szerint egyébként továbbra is vannak olyan vállalkozók, akik nem bíbelődnek az engedély hosszadalmas ügyintézést igénylő beszerzésével, hanem az esetleges büntetést eleve bekalkulálja a szállítási díjba.
A kerületi közterület-felügyelet az elmúlt időszakban mintegy száz jármű dokumentumait ellenőrizte, az engedély hiánya miatt 25-30 esetben kellett intézkedniük. Az ellenőrzést nehezíti, hogy a főváros - főként a rendszeresen szállító, nagyobb gépparkkal rendelkező cégeknek - rendszám és cím nélküli engedélyeket is kiad. További probléma, hogy nincs azonnal elérhető nyilvántartás a kiadott engedélyekről.