Elhanyagolt csomagok
A piaci verseny és az üzemanyagárak miatt szorult helyzetbe került légitársaságok évek óta a csomagkezelőkön igyekeznek spórolni. Az emiatt kialakult áldatlan állapotok mostanra tűrhetetlenné váltak. Amióta nyáron Londonban leleplezték, hogy terroristák folyékony robbanóanyaggal akartak merényleteket elkövetni, és emiatt megszigorították a biztonsági szabályokat, a rendszer összeomlott. Amerikai adatok szerint idén szeptemberben 92 százalékkal, 183 ezerrel több csomagot küldtek késve vagy rossz helyre, mint egy éve.
Világszerte évente 30 millió poggyász nem érkezik egyszerre a gazdájával. A légitársaságok két és fél milliárd dollárt költenek a felkutatásukra, és arra, hogy a dühöngő utasok után vigyék csomagjaikat. Ezek után némileg meglepő, hogy a feladott poggyászok egy százalékánál is kevesebb veszik el. Azonban így is évente kétszázezer bőröndről van szó.
A légitársaságok a technológiai lehetőségeket is elmulasztották kihasználni. Miközben a teherfuvarozók már régen rádiós azonosítóval látják el és világszerte nyomon követik a küldeményeket, az utasforgalomban könnyen leszakadó cédulákkal próbálják kezelni az egyre növekvő problémát.
A repülőterek közül elsőként Las Vegasban unták meg a légitársaságok tehetetlenkedését. A város vezetői úgy döntöttek, hogy maguk gondoskodnak a legkorszerűbb műszaki megoldás bevezetéséről. Tavasztól minden Las Vegasban feladott poggyászon rádiós azonosító lesz, ami bőröndönként húszcentes (több mint negyvenforintos) pluszkiadást jelent, de ez a jelek szerint bőven megéri. A csomag ekkor is elveszhet, de az utast időben értesíteni tudják, és megbeszélhetik vele, hogy mikor, illetve hová vigyék utána a bőröndjét.