Vasútdömping Ferihegyen

Három éven belül két vasútvonalon is elérhető lesz a Ferihegyi repülőtér. Feltéve, hogy megvalósulnak a gazdasági tárca és a MÁV fejlesztési elképzelései.

 

 

A ferihegyi légikikötő egyes termináljához előreláthatólag májusban állhatnak majd be az első, a Nyugati pályaudvarról induló vonatok. Ez egyéves késés ahhoz képest, hogy Kóka János gazdasági miniszter már 2006 tavaszára beígérte a repülőtéri vasutat.

A később szeptemberre, majd decemberre ígért vasúti összeköttetés megvalósulását az teszi lehetővé, hogy a MÁV a közelmúltban aláírta a Ferencváros-Vecsés vasútvonal fejlesztésének szerződését. Eszerint a beruházás közbeszerzési eljárását 21,3 millió eurós (5,5 milliárd forintos) ajánlatával megnyerő Colas májusra elkészül az egyes terminál melletti új állomással. Emellett teljesen felújítják a vasútvonal vágányait, a felsővezetékeket kicserélik, és egyes állomásépületeket felújítanak. Az új megállót gyalogos-felüljáró köti majd össze a repülőtérrel, és az eredeti elképzelésekkel szemben tovább működik majd Szemeretelep vasútállomása is.

Ennél nagyobb szabású elképzelés a Ferihegy Expressz projekt. A becslések szerint 35-45 milliárd forint költséggel, döntő részben magántőkéből megvalósuló beruházás keretében a Keleti pályaudvar és a ferihegyi légikikötő kettes terminálja között teremtenék meg a közvetlen vasúti összeköttetést. A már készülő engedélyezési tervek, és a környezetvédelmi hatástanulmány megszületése után az új vasútvonal megépítésére a jövő nyáron írnák ki a pályázatot, a vonal építése 2008-ban kezdődhet meg. Az első vonatok mintegy másfél évvel később, a Keleti pályaudvarról indulva, Kőbánya-Kispest és a most épülő Ferihegy-állomás érintésével juthatnak majd el a budapesti légikikötő kettes termináljához.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.