Marketing sztaniolban

Kevés az állami támogatás? Osztogass csokigolyót a bliccelőknek a földalattin. Nem akarnak több tízmillióval támogatni a cégek? Fotóztasd a közönséget. Csak a botrányról írnak az újságírók? Ígérj a firkászoknak csokoládéversenyt. Mérd a cikkeket rőfre, ajánlj érte marcipánt. Vagyis: csinálj a médiából bohócot egy sajtótájékoztatón.

Mielőtt orvosért kiáltanának, jelentem, nem őrültem meg. Mindössze egy nemzeti intézmény, a Magyar Állami Operaház tájékoztatóján ismertette a marketing- és kommunikációs igazgató az elmúlt hetek munkájának gyümölcsét (csokoládéban kifejezve). Szinte magától értetődően háttérbe tolva a november végi Mozart Fesztivált, amelynek keretében egymás után játsszák majd a zeneszerző különösen kedvelt operáit.

Persze életszagú, hogy a dalszínház vezetése saját bevétel és szponzorok után kutat. Tudjuk, hogy drága műfaj az opera, kevés az állami támogatás, és garantáltan nem is lesz belőle több. Valószínűleg fáradságos a helyi marketingesek munkája. Nemcsak azért, mert a cégek legkevésbé a kultúrát szeretik támogatni, hanem azért is, mert az utóbbi időben az Operaház kapcsán alig volt szó művészi munkáról. És ki tenné oda a cége nevét egy több százmilliós adósságot felhalmozó, botrányoktól hemzsegő intézmény mellé? Még akkor is, ha az Operaházról van szó. És még akkor is, ha a kulisszák mögül nyár óta elenyészően kevés hajmeresztő dolog szivárgott ki.

Egészen tegnapig. Amikor konkrét ízelítőt kaptunk a dalszínház két új szponzorából. A tájékoztatás mellett ezt a délelőttöt tartották a legalkalmasabbnak arra, hogy bekerüljenek a Guinness Rekordok Könyvébe: itt egye egyszerre a legtöbb újságíró a zeneszerzőről elnevezett csokigolyót, és ezt a másik szponzor fényképen örökítse meg. Megtudtuk, ez a márkaépítés Mekkája és ómegája. Mégis, kinek a márkájáról van szó?

Szerethetőbb lesz az opera, ha egy pezsgőt Don Giovanniról neveznek el, és nem a kis Mukkról? Adakozóbb lesz az a néző, akit opera-előadás után lefotóznak jelmezes segédszínészekkel? Kilábal a csődből az Opera, ha egy felmérésből megtudjuk, mekkora a fizetése a japán turista-nézőnek?

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.